Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfolk och folk
You need to log in to create posts and topics.

Alla här kanske inte gillar att träna, men iaf drömmer om att komma igång med att träna och gilla det? 😉

Sedan godisdiskussionen, Sylvia har skrivit det mesta redan; men godis ...
Jag håller med om att ingen mat är egentligen dålig eller onyttig, det ä

"Allt detta kan man börja och sluta med helt utan motivation eller vilja utan av ren självbehärskning och egettvång"

"Jag skulle vilja höra vad en nykter alkoholist eller en före detta heroinmissbrukare anser om den idén"

Jag

Sylvia, jag förstår allt du skriver och håller med dig i det mesta! Det jag dock hakar upp mig på är när du skriver att godis blir nyttigt efter ett träningspass. Godis är aldrig nyttigt, du kan snabbt få tillbaka energi genom godis, OK! Det kan du genom

Jo, jag vidhåller min åsikt, Lars! 🙂

Jag vill ha snabba kollisar direkt i anslutning till avslutat pass. Alltså fyller sockret i godis sitt syfte, dvs ger mig übersnabba kolhydrater och DÅ blir ju godis nyttigt eftersom det fyller en, för mig, viktig

lars, de är bara vad instruktören sa åt mig ,ska man äta godis så kan man ta de direkt efter träningen för då är fröbränningen i gång ,men om jag ska vara ärlig tycker inte jag om godis längre ,de är för sött 🙂

silvia du som är så himla duktig , jag åt några vingummin för några veckor sedan och blev jättedålig i magen , jag såg att de var vete i vingummi,hur kan de komma sig?

Madelene, Du nämnde att Du var glutenintolerant. Glutenintolerans betyder att man inte tål gluten. Gluten är ett protein, som finns i bl a vete. Så fanns det vete i vingumminen, är det inte konstigt att Du blev dålig.

silvia ,jo men jag blev väldigt chockad att de var vete i vingummi ,men nu tycker inte jag om godis mer för de är för sött ,men däremot är jag noga och stå och läser på varje produkt innan jag handla

Vetemjöl ingår tydligen rätt ofta i seg-godis, varför vet jag inte gissar är det är konsistens ("tillverkningstekniska skäl") och billig utfyllnad.
Är man allergisk får man se upp med godis.

Men: Godis kan ju vara _väldigt_ olika saker.
Hemkokt knäck t

Lingling Ling,tackar så mycket för ditt svar ,väldigt intressant att veta , man lär sig nåt nytt