Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfolk och folk
You need to log in to create posts and topics.

Lars, jag har inte påstått att man aldrig bör äta godis. Jag har däremot påstått att godis kan vara OK under långa pass och direkt efter tuffa sådana. Och att det KÄNNS onyttigt om man inte har tränat innan...Men att påstå att godis, med sina snabba kolhy

Gillar man att träna är det naturligt att besöka ett träningsforum.

Gillar man inte att träna besöker man oftast inte ett träningsforum, men om man vill gå ned i vikt kanske man då besöker ett viktminskingsforum.

Personer som vill gå ned i vikt men inte

Jag har bara en liten passus här, en detalj i livet.

Jag tycker om att köpa hem råvaror, kött, grönsaker osv och ställa mej i köket och laga. När jag är själv hemma har jag extra tid. Då gör jag storkok. fyller på burkar och ställer i frysen. Sedan kan j

Sylvia, jag var nog lite otydlig. Du har inte påstått att man aldrig bör äta godis men det jag reagerar på är att godis skulle bli nyttigare om man tränat innan, hur menar du? förstår inte? Godis kan efter träning snabbt ge tillbaka energi men det är sock

För att svara på godisdiskussionen så är det jag har läst om godis efter träning att det kan vara bra om man snabbt måste få upp blodsockerhalten, men efter godiset så måste man fylla på med något som håller blodsockerhalten uppe längre för att inte i slu

Lars och Linda: Läs bara vad Sylvia skrivit och försök att förstå det! Kroppen fungerar helt enkelt så - det är inget man kan "tycka om". Då man anstränger sig går sockret "direkt" ut i blodet annars produceras insulin för att "neutralisera" ... det ÄR sk

Ja du har säkert rätt, min poäng var bara att mat med snabba kolhydrater/högt GI kan göra så att kroppen producerar mycket insulin vilket kan sänka blodsockerhalten så att den blir lägre än innan man åt. Därför är det inte alltid bra att äta godis när man

...då man INTE tränar ja

Jag tycker godis är outstanding när jag springer riktigt långa pass. På söndag tex, när vi ska springa Hornstull-Järna (5,4 mil) är det smågodis jag stoppar i mig när jag blir trött. Inte drar jag med mig en knippe bananer..... Nej smågodis - ju sötare de

Chockladprickar är perfekt när det är varmt.