Quote from Francesco Maria Di Campli on 3 July 2008, 08:10"Vidare så har jag en tes om att man kan börja och sluta med precis vad som helst.
Man kan sluta snusa/röka/kröka/äta godis/komma för sent till jobbet/alltid köpa bulle på cafe/slå sin fru/vara otrogen/skrika åt sina barn/vara otrevligt mot kassörskor/sla
"Vidare så har jag en tes om att man kan börja och sluta med precis vad som helst.
Man kan sluta snusa/röka/kröka/äta godis/komma för sent till jobbet/alltid köpa bulle på cafe/slå sin fru/vara otrogen/skrika åt sina barn/vara otrevligt mot kassörskor/sla
Quote from Catharina Brattlin on 3 July 2008, 08:15Lars, det är precis så som jag skriver: efter träning skriker kroppen efter socker. För att återställa det som har förlorats samt för att på börja återhämtningen. Vill jag vara snäll mot kroppen ger jag den något lättsmält, som går direkt in i cellerna, s
Lars, det är precis så som jag skriver: efter träning skriker kroppen efter socker. För att återställa det som har förlorats samt för att på börja återhämtningen. Vill jag vara snäll mot kroppen ger jag den något lättsmält, som går direkt in i cellerna, s
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 08:34Även jag tillhör den kategorin människor som inte har förändrat sin vikt nämnvärt sen 15års ålder. För mig spelade det ingen roll om min diet bestod av skräpmat och halvfabrikat. Att jag låg på soffan och spana på tv eller satt framför datorn och bäljade
Även jag tillhör den kategorin människor som inte har förändrat sin vikt nämnvärt sen 15års ålder. För mig spelade det ingen roll om min diet bestod av skräpmat och halvfabrikat. Att jag låg på soffan och spana på tv eller satt framför datorn och bäljade
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 09:26Sylvia (t+)
Sylvia (t+)
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 09:39Syliva:
Godis innehåller raffinerat socker fullt med bi- och slagg-produkter som inte automagiskt försvinner, dessutom är det helt tomma kalorier. Efter ett hårt pass har kroppen visserligen tömt sina glykogendepåer och behöver en snabb påfyllning för
Syliva:
Godis innehåller raffinerat socker fullt med bi- och slagg-produkter som inte automagiskt försvinner, dessutom är det helt tomma kalorier. Efter ett hårt pass har kroppen visserligen tömt sina glykogendepåer och behöver en snabb påfyllning för
Quote from Catharina Brattlin on 3 July 2008, 09:55Jag håller med Dig Patrik och det Du skriver har jag ju redan skrivit en gång högre upp. Dvs att ska man äta godis någon gång så är det efter ett hårt träningpass eller under ett långpass. Jag skriver också att inom en timme efter passet äter man med förd
Jag håller med Dig Patrik och det Du skriver har jag ju redan skrivit en gång högre upp. Dvs att ska man äta godis någon gång så är det efter ett hårt träningpass eller under ett långpass. Jag skriver också att inom en timme efter passet äter man med förd
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 10:07"Allt detta kan man börja och sluta med helt utan motivation eller vilja utan av ren självbehärskning och egettvång"
Jag skulle vilja höra vad en nykter alkoholist eller en före detta heroinmissbrukare anser om den idén.
"Allt detta kan man börja och sluta med helt utan motivation eller vilja utan av ren självbehärskning och egettvång"
Jag skulle vilja höra vad en nykter alkoholist eller en före detta heroinmissbrukare anser om den idén.
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 10:12Bara för man springer någon mil betyder inte det att glykogendepåerna är tömda. Oftast har man bara tagit en del av förrådet. Käka när man är hungrig och någorlunda vettig kost. Tidpunkterna är inte så viktiga samt vad man äter när. Homo sapiens sapiens ä
Bara för man springer någon mil betyder inte det att glykogendepåerna är tömda. Oftast har man bara tagit en del av förrådet. Käka när man är hungrig och någorlunda vettig kost. Tidpunkterna är inte så viktiga samt vad man äter när. Homo sapiens sapiens ä
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 10:30Håller med Sylvia. Snabba kolhydrater i form av godis fungerar perfekt under långa pass. Har fjällvandrat mycket och att kunna ta t.ex. två rutor mjölkchoklad i timmen samtidigt som man dricker vatten gör att man piggnar till märkbart. Sen krävs det ju gi
Håller med Sylvia. Snabba kolhydrater i form av godis fungerar perfekt under långa pass. Har fjällvandrat mycket och att kunna ta t.ex. två rutor mjölkchoklad i timmen samtidigt som man dricker vatten gör att man piggnar till märkbart. Sen krävs det ju gi
Quote from Francesco Maria Di Campli on 3 July 2008, 10:43Krister - min man tillhör de som har ovanligt låg vikt av naturen. Han har hela sitt liv vägt för lite mot sin längd och mår ypperligt med sina 65 kg. (är 1.93 lång) Han tränar rätt mkt (dans och kampsport) och äter som en häst. Bra vanlig mat. Men han gå
Krister - min man tillhör de som har ovanligt låg vikt av naturen. Han har hela sitt liv vägt för lite mot sin längd och mår ypperligt med sina 65 kg. (är 1.93 lång) Han tränar rätt mkt (dans och kampsport) och äter som en häst. Bra vanlig mat. Men han gå