Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfolk och folk
You need to log in to create posts and topics.

Christer, Dagens Bubblare på simträningen!

Sylvia, du påstår att godis är nyttigt, speciellt efter träning. Godis innehåller samma skadliga ämnen för kroppen oavsett om du har tränat eller inte. På frågan när det är bäst att äta godis, på lördagskvällen eller efter träning så kan du äta det när du

Lars, ordet "nyttigt" och dess betydelse för MIG skriver jag redan i andra inlägget. Klipper in det här ifall Du har glömt det:

"Fullkornspasta kan nog alla hålla med om att det anses nyttigt. Frukt också...Men, äter jag för mycket av det så BLIR det ju

Jag gillar inte att bli långrandig, precis som ni. Måste dock säga att jag håller med om att godis snabbt ger tillbaka energi men vari ligger skillnaden mellan nyttigt och nyttigt?

Sen vill jag bara fråga, varför tar du upp att du nästan aldrig äter god

OK, Lars, jag tänker heller inte bli långrandig. De flesta här har förstått mitt resonemang, så det här blir mitt sista inlägg till Dig.

"Sen vill jag bara fråga, varför tar du upp att du nästan aldrig äter godis och egentligen inte tycker om det? Har ja

Nu mumsar jag på lite jordnötter, vingummi och salt lakrits.

jag har så svårt att veta vad jag ska äta efter träningspass 🙁 men nu har jag sett att de ha kommit med laktosfri keso så de är ju något

Finns det någon som har något förslag på vad jag ska ta med mig (istället för gelehallon och saltgodis) och tugga på på långlöppassen (över 4 mil) om jag ska välja bort godiset. Litet, lätt att bära med sig och gott. OM det nu är så illa med godis.... 🙁

Fia-Lotta, Maxim säljer sk singlepacks med sportsgeler. En liten behändig sak som lätt ryms i handen. En gel är en portion. Varktighet ca 20 minuter, enligt bipacksedeln.

Mazaríner är perfekt mix med både långsamma o snabba kollisar.
Jag köpte ett gäng Kransekager idag som också är bra.

Torkade aprikoser om du har möjlighet att dricka vatten under turen.