Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfolk och folk
You need to log in to create posts and topics.

Jag måste ha haft nån större modell av maxims gel då. För på den stod det att man skulle ta 1/3 per 20 min.

Sylvia: Gelen blir så klistrig i munnen tycker jag. Men jag brukar ha någon sån med mig också som "nödis"

David: Jag har förätit mig på aprikoser. Satt och smaskade i mig en hel påse i sträck på jobbet för ett tag sen. Fy fasiken vad ont i magen jag fick

Ja, Anna-Karin, Du hade förmodligen 100 gramsgelen. Men jag har köpt 5 st 20 gramsgeler i en paket. De heter "Single Pack" och är jättesmidiga. Tror de kostade runt 75 kr.

Eftersom ett paket kakor kostar tio kronor så köp gel för sjuttiofem som du MÅSTE dricka massor av vatten ihopa med annars får du troligtvis magproblem.

Åsså var det just det - släpa med sig en massa extra vatten för att inte få magproblem av gelen.....

Äh, jag mumsar nog godis. Dom få bitarna gör nog varken till eller ifrån - hur mycket annan skit får man inte i sig.... 🙂

Tack i alla fall! 😀

varje gram kolhydrater ( Gel eller i kakform) binder två till tre gram vätska så det är nog bäst att dricka oavsett vilken form man inmundigar sin energi i.

Agisko har gel i 10-pack som inte är så stora.
Min mage brukar vägra det mesta, men dom här funkade.

Aprikoser är jädrigt gott men jag får också magknip även om jag hinkar vatten...

http://www.agisko.co.uk/PRODUCTS/ENERGYGEL/tabid/106/language/en-GB/Def

Från ett annat forum där man reder ut sakfrågan och inte ägnar sig åt personangrepp och meningslösa "roligheter" i lika stor utsträckning som här på FUNbeat:

"Skräpmat borde byta namn till tom mat.

Skräpmat IMO = mat som är direkt dålig för hälsan.
To

Jag tycker broccoli är fantastiskt gott. Godis är gott också. Det här med Pringles
ni pratar om var en glad nyhet för mej.

Men om det är nåt man bör undvika så är det donutsen de ibland friterar utanför snabbköpen. Nåt transfettstinnare får man leta efte

Vad är det för skadliga ämnen du menar, Lars J? Godisets eventuella farlighet består egentligen enbart i att energimängden lätt blir för stor och att det i sin tur kan leda till att man får brister om godiset "tränger ut" mer balanserade livsmedel.

Med e