Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 23:49Se det inte så viktigt att springa längre och längre. TÅLAMOD är viktigt. Håll dig hellre till en sträcka som du tycker att du klarar - prova att spring den i olika farter - inte bara så fort du kan. Om X är det fortaste du klarar på sträckan så prova tex
Se det inte så viktigt att springa längre och längre. TÅLAMOD är viktigt. Håll dig hellre till en sträcka som du tycker att du klarar - prova att spring den i olika farter - inte bara så fort du kan. Om X är det fortaste du klarar på sträckan så prova tex
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 12:51Tack för tipsen. 🙂
Blir att börja springa 2.5km på måndag, lite snopet att gå tillbaka till sin fd "för korta" runda, men man vill ju inte skada sig.
Antar att "öka lugnt" gäller även för marathonlöpare...Tänkte försöka börja på gym nu när skolan börj
Tack för tipsen. 🙂
Blir att börja springa 2.5km på måndag, lite snopet att gå tillbaka till sin fd "för korta" runda, men man vill ju inte skada sig.
Antar att "öka lugnt" gäller även för marathonlöpare...
Tänkte försöka börja på gym nu när skolan börj
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 19:25Det här programmet tycker jag verkar va en bra idé.
Har blivit rejält otränad över sommaren och det är dags att ta tag i det.
Springer 1 km nu, inga jätteproblem så jag startar i vecka 4 tänkte jag.Får se hur det går, brukar kunna tappa motivationen gan
Det här programmet tycker jag verkar va en bra idé.
Har blivit rejält otränad över sommaren och det är dags att ta tag i det.
Springer 1 km nu, inga jätteproblem så jag startar i vecka 4 tänkte jag.
Får se hur det går, brukar kunna tappa motivationen gan
Quote from Thomas Borg on 18 August 2011, 18:56SPRING!!!!!
SPRING!!!!!
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2011, 19:21Run Pierre, Run!
Run Pierre, Run!
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 11:51Jag har nu haft två veckor då jag bara kunnat springa 1 gång / vecka.
Bör jag hoppa tillbaka en vecka eller är 1 gång / vecka nog för att hålla igång så att jag kan fortsätta där jag lämnade för två veckor sedan? 🙂
Jag har nu haft två veckor då jag bara kunnat springa 1 gång / vecka.
Bör jag hoppa tillbaka en vecka eller är 1 gång / vecka nog för att hålla igång så att jag kan fortsätta där jag lämnade för två veckor sedan? 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 17:26Beror lite på var du är, och varför du inte har sprungit mer. Hur känns det? Eftersom du frågar så kanske du ska backa?
Beror lite på var du är, och varför du inte har sprungit mer. Hur känns det? Eftersom du frågar så kanske du ska backa?
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 19:34Som sagt började jag på 2.5km då jag körde ett annat program först.
Körde bara två veckor (upp till 3.3km), innan jag fick ett sår som skavde - vilket gjorde att jag inte ville springa före det läkt.
De två vila-veckorna sprang jag 3.8km och 3.9km, utan s
Som sagt började jag på 2.5km då jag körde ett annat program först.
Körde bara två veckor (upp till 3.3km), innan jag fick ett sår som skavde - vilket gjorde att jag inte ville springa före det läkt.
De två vila-veckorna sprang jag 3.8km och 3.9km, utan s
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 20:44Det går säkert bra, om du tar det lugnt och "lyssnar" på kroppen.
Det går säkert bra, om du tar det lugnt och "lyssnar" på kroppen.
Quote from Funbeat user on 9 October 2011, 19:50Hej,
Hoppas det går bra för er som följer eller följt programmet.
Idag sprang jag 7,5Km efter 2 veckor vila efter förkylning.
Jag tyckte det var skönt att springa.I Januari 2011 kunde jag inte springa långt och jag tyckte det var tråkigt och jobbigt.
Hej,
Hoppas det går bra för er som följer eller följt programmet.
Idag sprang jag 7,5Km efter 2 veckor vila efter förkylning.
Jag tyckte det var skönt att springa.
I Januari 2011 kunde jag inte springa långt och jag tyckte det var tråkigt och jobbigt.