Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Idag sprang jag mitt livs första backintervaller. Sammanlagd runda 6 km. En "kort" runda nu. I Lördags sprang jag nästan 11. Fantastiskt. Jag har ju sprungit lite förr, men brukar blir skadad ungefär nu, alltså ungefär vid den här nivån, eller lite innan,

(t+) roligt att programmet funkar för dig.

Blev ca 17km i helgen för mig i 2 pass.
Känns skönt att vara ute i höst solen.

Härligt! Jag sprang 11 idag, och har sprungit drygt 23 denna vecka. Känner mig sjukt nöjd.

OK, då var det min tur att bli inspirerad till stordåd!
Verkar som att denna metod kan få mig att inte stressa fram irriterande småskador. Har tidigare fått problem med knäna pga dåligt tålamod men nu har jag skaffat ordentliga skor och anpassade inlägg.

Kul Anders att du sätter igånr. Hade tänkt bumpa den här tråden på något sätt då det här programmet gjorde underverk för mig som man kan se längre upp.

Följ upp dina framsteg här så vi får veta hur det går. Lycka till! 🙂

*Smyger in och kollar läget lite.

Vill bara säga att ni är grymt duktiga allesammans som kämpar och sliter, jobba på så kommer milen snart 😀

Själv följde jag detta program i somras och det är med stolthet jag kan säga att tack vare ett bra upplägg och

Dag tre, träningspass nr 2 - 600 meter jogg. Skulle vara 583 enligt programmet men det går ju inte att vara så på metern noggrann! Hoppade över dag 2, kände mig sliten efter simningen som jag också dragit igång med nu några dagar i veckan.

Med familj och

Dag 5, Pass nr 3.
Hade glömt hur långt jag skulle springa. Satte 650 meter som mål vilket gick hur lätt som helst, visar sig att det hade räckt med 619.. Promenerade med stavar och joggade lite till under 90 minuter (9.4 km). Tror nog kroppen klarar mer ä

Det bästa med tid är att det blir ny hela tiden.

Hej,

Kul att du kör programmet "Anders Mattsson".
MYCKET viktigt att ta det lungt när du drar igång. Kroppen behöver ca 21-30 dagar för att komma igång.

Drar du igång för snabbt kommer du kanske få skador och sen är det ruta nr 1 som gäller.....

Lite