Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Henrik, låt programmet bestämma takten! Visst, det kan vara lite långsamt för vissa men du kan vara säker på att du får en lugn och behaglig resa mot 5 och 10km löpning och du minimerar skaderiskerna så mycket du kan. Du kommer att kunna spring

Det här låter som ett perfekt uppstartsprogram för mig (TACK!) och jag ser fram emot att följa det lite längre fram.
Som boende i södra Norrland ställer vädret till det just nu, helt ok temperaturer men halt så in i...
Men tills underlaget känns tillför

Halt? I norrland? Jag har väl aldrig hört på maken... 🙂
Men det ska inte vara nåt problem med dom här under skorna
http://www.best-grip.se/skor-halkskydd/3
Skruva ur dom till våren och kör som vanligt

Tredje passet avklarat för mig dvs 560 meter. Håller på att försöka hitta tillbaka efter ihållande knätrubbel och den här formeln skulle kunna bli min grej! Senfästet/muskelfästet vet inte vilket av dom på insidan knäet accepterar den här dosen och om jag

För 1 vecka sedan har jag sprungit i 1 år. 🙂 Milen är inte längre ett problem och jag springer aldrig under 5km eftersom jag tycker det är för kort.

Ni som kör programmet kämpa på.
För ett år sedan sprang jag max 800m utan att livet var pest 😉
Var e

Fjärde passet alldeles nyss. Värmde upp med turskidorna i lössnön en stund först, perfekta förhållanden nu i Västerbotten för både den ena och andra friluftsaktiviteten. Knäet känns helt okej! MVH//Jonas

Härligt! Kul att det är någon mer som just startat upp.

Det här går lysande! Kom just in ifrån mitt 7:e träningspass på träningsprogrammets 14:e dag. Borde löpt 808 meter men läste fel innan jag stack ut och hamnade istället på 880 meter. Så kan det gå.

@Anders M. Kul att det funkar för dig och att du får flyt i löpningen.

Keep it up ! och lycka till med 1km.

@Peter: Tack för tipset! Låter inte som någon dum idé - nu kanske det går att komma igång tidigare än planerat - BRA! 🙂

Från den 25/1:
Dag 16, pass 8: 860 m (5.32min/km)
Borde köra ett pass i kväll men det hinns inte med. Det är ju fredag och lillgrabbens träning prioriteras, sen måste ju familjen få se mig också =)

Hur går det för er andra?