Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej Henrik och alla andra, har sprungit 560 meter idag, har inte sprungit organiserat de sista 40 åren, men det verkar fungera alldeles utmärkt. (har dock ägnat mig åt powerwalk sedan i sommras. Tack för tipset. 11 maj springer jag milen första gången.
/A

I lördags morse körde jag pass nr 9 på programmets dag 19.
Det kändes i vaderna och jag ligger nog på gränsen till vad jag håller för, men än så länge håller jag ihop. Däremot börjar jag bli lite orolig för de längre distanserna.

Hur gick passet då?
J

Anders >> är nog ingen större fara med vadkänningarna. De utsätts ju för påfrestningar som de inte är vana vid. Det är det som är bra med programmet att man gör framsteg varje pass man kör, det hjälpte åtminstone mig att motivera mig när varje pass man kl

Hej på er. Jag är inne på min 10:e dag, dvs 650m. Satsar på milen 1 maj. Det går bättre och bättre, först tyckte jag det var svårt att hitta någon bra fart. Jag rusade iväg 500m och blev andfådd som bara den. Nu tar jag det lite lugnare och det känns mer

Ta med ett par extra tumvantar som du drar av när du blivit varm. Hepp!

Dag 21, pass nr 10: 990 m (5:39 tempo)

Missade distansen med 3 meter enligt gps:en i mobilen, skulle ju sprungit 993, attans! 😉

Nåväl, jag sprang samma sträcka som förra gången och då stannade jag ju på 1020. tempot är för mig märkligt högt men det är

Vanligt att frysa om händerna vid löpning. Troligen koncentreras blodet och värmen till de muskler som jobbar. Jag kör med fingervantar från tidig höst.

Hej Alla,

Sorry varit lite off sista veckan.
Så roligt att ni kör programmet.

Jag springer med vantar på vintern.
Kom ihåg att det är mycket viktigt att inte köra snabbare än programmet.
Speciellt första 2km. Kroppen måste komma igång.

Dag 22, pass nr 11: 1070 m, 5.42 min/km.

Fatta känslan att passera gamla stoppställen och glida förbi med ett leende och känna "Oj här stannade jag ju förra veckan!!"

Gps:en i mobilen visar lite vad den känner för men jag körde bara en lyktstolpe längre

Började springa redan på sensommaren, och kom från soffpotatis till ett par/tre km. Sedan kom olika förhinder, och när jag väl kunde börja igen var det kallt (jag gillar inte kyla), så det blev att flytta in på gymmet och löpbandet.

Nu kör jag 2-3 ggr /