Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 14:03Jag tror det står rätt tydligt i programbeskrivningen, typ att upp till 5 km kan man hoppa över eller springa varje dag, men man håller sig till 3% ökningen lite oavsett. Men så klart krävs regelbundenhet. Som i all träning.
Jag tror det står rätt tydligt i programbeskrivningen, typ att upp till 5 km kan man hoppa över eller springa varje dag, men man håller sig till 3% ökningen lite oavsett. Men så klart krävs regelbundenhet. Som i all träning.
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 20:57Helt fantastisk, idag har jag sprungit 1km, detta upplägg fungerar även på en från början helt utan "spring-erfarenhet"
/Anders
Helt fantastisk, idag har jag sprungit 1km, detta upplägg fungerar även på en från början helt utan "spring-erfarenhet"
/Anders
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 10:15Jag vet att det är lite fel tråd för min fråga... men jag kör i allafall!
För ganska exakt ett år sedan började jag springa enligt detta program, allt fungerade perfekt och jag var upp i pass på 18km i mitten på september.
Tyvärr så opererades jag för te
Jag vet att det är lite fel tråd för min fråga... men jag kör i allafall!
För ganska exakt ett år sedan började jag springa enligt detta program, allt fungerade perfekt och jag var upp i pass på 18km i mitten på september.
Tyvärr så opererades jag för te
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 11:36Jag sitter lite i samma sits som du Mikael, utan de dramatiska orsaker som du har. Jag sprang åtta kilometer i lördags (extremt långsamma) men får inte till det, av olika skäl. Men tänker öka ca 1 km i veckan. Men jag tänker springa "långpassen" fortsatt
Jag sitter lite i samma sits som du Mikael, utan de dramatiska orsaker som du har. Jag sprang åtta kilometer i lördags (extremt långsamma) men får inte till det, av olika skäl. Men tänker öka ca 1 km i veckan. Men jag tänker springa "långpassen" fortsatt
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 12:03Tråkigt att höra om din sjukdom, hoppas att du återhämtat dig ordentligt efter den.
Jag tycker att du först ska rikta in dig på att springa 3 gånger i veckan med 5km som grunddistans.. Sedan gör du ett av passen till långpass och ökar det med två kilomet
Tråkigt att höra om din sjukdom, hoppas att du återhämtat dig ordentligt efter den.
Jag tycker att du först ska rikta in dig på att springa 3 gånger i veckan med 5km som grunddistans.. Sedan gör du ett av passen till långpass och ökar det med två kilomet
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 11:27Tack för tipsen!
Gjorde mitt andra 5km pass idag på morgonen, gick helt ok...
Min strategi är att köra på samma sträcka 3 pass och därefter öka 1km osv... upp till 10km. Väl där tänkte jag skifta om och köra:
* Ett pass längre än 10 km, långsamt tempo
* E
Tack för tipsen!
Gjorde mitt andra 5km pass idag på morgonen, gick helt ok...
Min strategi är att köra på samma sträcka 3 pass och därefter öka 1km osv... upp till 10km. Väl där tänkte jag skifta om och köra:
* Ett pass längre än 10 km, långsamt tempo
* E
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 12:53Efter mitt två månaders träningsuppehåll pga canceroperation så tillämpade jag en enklare variant. Använde en månad för att springa fem km. Andra månaden tio och sen var det lätt att köra som vanligt igen. Så beroende på var du är nu så kan du kanske lätt
Efter mitt två månaders träningsuppehåll pga canceroperation så tillämpade jag en enklare variant. Använde en månad för att springa fem km. Andra månaden tio och sen var det lätt att köra som vanligt igen. Så beroende på var du är nu så kan du kanske lätt
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 12:43@M V För bästa resultat är 3 ggr i veckan bra att göra.
På din fråga skall man springa distansen som står för dagen. Dvs står det 2.6km på den dagen du skall ut, springer du det.@Mikael Haraldsson : Tror köra lungt första veckorna är viktigt. Sen är kro
@M V För bästa resultat är 3 ggr i veckan bra att göra.
På din fråga skall man springa distansen som står för dagen. Dvs står det 2.6km på den dagen du skall ut, springer du det.
@Mikael Haraldsson : Tror köra lungt första veckorna är viktigt. Sen är kro
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 20:59Åter på banan igen efter tre veckors krasslighet så passade jag på att se var jag står idag. Jag gjorde med andra ord en ny "dag 1" och såg till att hålla mig inom bekvämlighetszonen. Enligt mitt tidigare schema skulle jag kört 1903 meter idag men det går
Åter på banan igen efter tre veckors krasslighet så passade jag på att se var jag står idag. Jag gjorde med andra ord en ny "dag 1" och såg till att hålla mig inom bekvämlighetszonen. Enligt mitt tidigare schema skulle jag kört 1903 meter idag men det går
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 20:35Gjorde min första sträckökning idag enligt mitt moddade program... är nu uppe på 6km. Sprang utan broddar och fick den där härlig känsla mot slutet av passet, den där känsla när man känner att en liten spurt skulle funka och jag fick ett fånigt leende på
Gjorde min första sträckökning idag enligt mitt moddade program... är nu uppe på 6km. Sprang utan broddar och fick den där härlig känsla mot slutet av passet, den där känsla när man känner att en liten spurt skulle funka och jag fick ett fånigt leende på