Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 20:39Jag har börjat springa igen. Igår. Följer med spänningen hur det går för dig. Jag går/springer i intervaller i 20 minuter för tillfället. Har målsättning att helt springa i 20 min (utan att gå) efter 10 veckor. Lycka till! 🙂
Jag har börjat springa igen. Igår. Följer med spänningen hur det går för dig. Jag går/springer i intervaller i 20 minuter för tillfället. Har målsättning att helt springa i 20 min (utan att gå) efter 10 veckor. Lycka till! 🙂
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 21:28@Mad - Lyktstolpsintervaller körde jag med i höstas innan jag hittade det här programmet. Det funkade ganska bra men jag tenderar att ta ut mig för mycket och för fort genom att "bara ta en stolpe till .. och en till". Detta upplägget hjälper mig att håll
@Mad - Lyktstolpsintervaller körde jag med i höstas innan jag hittade det här programmet. Det funkade ganska bra men jag tenderar att ta ut mig för mycket och för fort genom att "bara ta en stolpe till .. och en till". Detta upplägget hjälper mig att håll
Quote from Funbeat user on 26 February 2012, 16:28Nästa vecka är det ett år sedan jag började programmet och tog examen på milen nån gång i juli. Idag tog jag examen på mitt nästa mål vilket var halvmaran på träning (21,1). Det kunde man aldrig tro när man kämpade på där i början med 545m, 560 etc. men d
Nästa vecka är det ett år sedan jag började programmet och tog examen på milen nån gång i juli. Idag tog jag examen på mitt nästa mål vilket var halvmaran på träning (21,1). Det kunde man aldrig tro när man kämpade på där i början med 545m, 560 etc. men d
Quote from Funbeat user on 26 February 2012, 18:02Sprang mitt andra varv på 6km idag. I ärlighetens namn så skulle jag låtit bli... Men men... Jag krigade i allafall mig igenom rundan!
Räknar med att öka till 7km nästnästa pass, alltså på torsdag. Ska bli skönt att få springa en ny sträcka, nu springer
Sprang mitt andra varv på 6km idag. I ärlighetens namn så skulle jag låtit bli... Men men... Jag krigade i allafall mig igenom rundan!
Räknar med att öka till 7km nästnästa pass, alltså på torsdag. Ska bli skönt att få springa en ny sträcka, nu springer
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 21:32Hej alla!
Har fått tips om det här löpprogrammet av min kiropraktor, som hjälpt mig med en stressfraktur på skenbenet. Detta ska tydligen vara ett skonsamt komma-i-gång-program, så jag tänker testa nu när det äntligen är dags igen. Skynda långsamt är anna
Hej alla!
Har fått tips om det här löpprogrammet av min kiropraktor, som hjälpt mig med en stressfraktur på skenbenet. Detta ska tydligen vara ett skonsamt komma-i-gång-program, så jag tänker testa nu när det äntligen är dags igen. Skynda långsamt är anna
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 08:40Du ökar med 3% från dag till dag, oavsett om du springer den dagen eller ej..
Ex: du börjar på måndag med 500mMån: 500m
Tis: 500*1,03 = 515
Ons 515*1,03 = 530
Tors 530*1,03 =545 osv...Springer man Tis och torsdag så blir det ju då 515 och 545. Förlåt
Du ökar med 3% från dag till dag, oavsett om du springer den dagen eller ej..
Ex: du börjar på måndag med 500m
Mån: 500m
Ons 515*1,03 = 530
Tors 530*1,03 =545 osv...
Springer man Tis och torsdag så blir det ju då 515 och 545. Förlåt
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 08:40Du ökar med 3% från dag till dag, oavsett om du springer den dagen eller ej..
Ex: du börjar på måndag med 500mMån: 500m
Ons 515*1,03 = 530
Tors 530*1,03 =545 osv...Springer man Tis och torsdag så blir det ju då 515 och 545. Förlåt
Du ökar med 3% från dag till dag, oavsett om du springer den dagen eller ej..
Ex: du börjar på måndag med 500m
Mån: 500m
Ons 515*1,03 = 530
Tors 530*1,03 =545 osv...
Springer man Tis och torsdag så blir det ju då 515 och 545. Förlåt
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 10:22Klockrent.
Ticketack!
Klockrent.
Ticketack!
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 12:14Sprang 6km idag på morgonen. Tempot var långsamt och det kändes som ett skönt pass. Nästa pass blir på torsdag och då är det 7km som gäller!
Jag har inte haft några som helst problem med kroppen än sålänge, däremot så märker jag att hjärnan har svårt för
Sprang 6km idag på morgonen. Tempot var långsamt och det kändes som ett skönt pass. Nästa pass blir på torsdag och då är det 7km som gäller!
Jag har inte haft några som helst problem med kroppen än sålänge, däremot så märker jag att hjärnan har svårt för
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 21:00Vet inte riktigt var all tid och ork tar vägen just nu. En vecka sedan jag knöt skorna senast och var egentligen alls på rätt"humör" för en runda ikväll. Kan vara något spår av förkylningen/flunsan kvar i kroppen men den ska nog snart vara bortstädad..
V
Vet inte riktigt var all tid och ork tar vägen just nu. En vecka sedan jag knöt skorna senast och var egentligen alls på rätt"humör" för en runda ikväll. Kan vara något spår av förkylningen/flunsan kvar i kroppen men den ska nog snart vara bortstädad..
V