Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 06:49Det är klokt att skynda långsamt Malin. Jag tror dock att man kan öka takten på programmet lite när man väl har vant kroppen vid belastningen.
Musik är jätteviktigt för mig när jag springer, jag matchar musiken till passets upplägg.
Börjar passet med lugn
Det är klokt att skynda långsamt Malin. Jag tror dock att man kan öka takten på programmet lite när man väl har vant kroppen vid belastningen.
Musik är jätteviktigt för mig när jag springer, jag matchar musiken till passets upplägg.
Börjar passet med lugn
Quote from Christer Berg on 11 March 2012, 09:05Musik är jätteviktigt. Det är min självhypnos som jag fokuserar på och struntar i hjärnans gnäll som säger sig inte kunna.
Musik är jätteviktigt. Det är min självhypnos som jag fokuserar på och struntar i hjärnans gnäll som säger sig inte kunna.
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 13:29Ska börja med det här programmet i morgon. Är totalt otränad, men har sprungit några ggr nu och springer alldeles för långt för vad jag klarar av. Och därmed ont i knäna :-(. Det var en som sa till mig att jag "springer på skelettet" , och det stämmer nog
Ska börja med det här programmet i morgon. Är totalt otränad, men har sprungit några ggr nu och springer alldeles för långt för vad jag klarar av. Och därmed ont i knäna :-(. Det var en som sa till mig att jag "springer på skelettet" , och det stämmer nog
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 14:01Jag har alltid med mig telefonen och lurarna ifall jag vill lyssna på musik men nästan alltid får de vara kvar i fickan. Ändå lyssnar jag mycket på musik annars men har inte kommit in i det under löpning, rätt märkligt faktiskt.
Jag har alltid med mig telefonen och lurarna ifall jag vill lyssna på musik men nästan alltid får de vara kvar i fickan. Ändå lyssnar jag mycket på musik annars men har inte kommit in i det under löpning, rätt märkligt faktiskt.
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 18:06@Malin : 500m känns kort. Samtidigt skall man veta att med följande program springer man 10km på 14,5 veckor.
Ett "normalt" program som jag aldrig fixade är på 14 veckor 🙂 Så lovar det är värt att ta det lungt när du drar igång.
Flera jag haft kontakt
@Malin : 500m känns kort. Samtidigt skall man veta att med följande program springer man 10km på 14,5 veckor.
Ett "normalt" program som jag aldrig fixade är på 14 veckor 🙂 Så lovar det är värt att ta det lungt när du drar igång.
Flera jag haft kontakt
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 17:37@Henrik: Ja, du har helt säkert rätt. Det är så onödigt att dra på sig värk och eventuella skador, bara för att jag är otålig och vägrar inse att jag inte är tjugo längre...
Jag ska hålla mig till programmet. Det är väl utmärkt att göra det eftersom vi d
@Henrik: Ja, du har helt säkert rätt. Det är så onödigt att dra på sig värk och eventuella skador, bara för att jag är otålig och vägrar inse att jag inte är tjugo längre...
Jag ska hålla mig till programmet. Det är väl utmärkt att göra det eftersom vi d
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 18:30Jag tror att det är perfekt att anmäla sig till olika lopp, själv tänker jag köra GV, Malmö varvet och Running för life-Tävelsås. Kan tänka mig att köra något blodomlopp också, kanske Karlskrona.
Imorgon är det 8km på "mitt" program, vi får se hur det gå
Jag tror att det är perfekt att anmäla sig till olika lopp, själv tänker jag köra GV, Malmö varvet och Running för life-Tävelsås. Kan tänka mig att köra något blodomlopp också, kanske Karlskrona.
Imorgon är det 8km på "mitt" program, vi får se hur det gå
Quote from Christer Berg on 12 March 2012, 20:40Ett lopp är en jättebra morot. Personligen blir det 5 km motionslopp om 70 dagar och Kalmarmilen till hösten.
Ett lopp är en jättebra morot. Personligen blir det 5 km motionslopp om 70 dagar och Kalmarmilen till hösten.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 20:48Håller med, lopp kan vara en riktig motivationsmorot. Jag la in ett lopp på fem kilometer när jag tog examen på femman enligt programmet. Det inspirerade mig verkligen till att fortsätta träna och att köra vidare mot milen.
Håller med, lopp kan vara en riktig motivationsmorot. Jag la in ett lopp på fem kilometer när jag tog examen på femman enligt programmet. Det inspirerade mig verkligen till att fortsätta träna och att köra vidare mot milen.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 09:01Äntligen!
Bestämde mig för att springa 10 km idag istället för de planerade 8...
Upplägget var att hålla god koll på pulsklockan och hålla hastigheten nere!Hade en liten dipp runt 6km men då kom jag in till grannbyn och det gjorde att jag fick lite hus
Äntligen!
Bestämde mig för att springa 10 km idag istället för de planerade 8...
Upplägget var att hålla god koll på pulsklockan och hålla hastigheten nere!
Hade en liten dipp runt 6km men då kom jag in till grannbyn och det gjorde att jag fick lite hus