Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur viktigt kan det vara? Varför inte bara springa i ett motionsspår med km-märkning och sen uppskatta sträckorna däremellan? +- 100 m borde väl inte spela någon roll?

Det viktiga är väl ändå att öka sträckan på ett försiktigt och kontrollerat sätt.

Nej det duger alldeles utmärkt att uppskatta sträckan och bara se till att man ökar försiktigt.

Första passet med syfte att springa lite snabbare... klarade 5 km under 30 min vilket var ett mål!
Passet kändes bra, lite seg i benen då min runda är ganska kuperad.

Nu kommer min löpning bestå av tre olika pass.
1. Fart, 5 km så fort jag orkar
2. Inter

Kul att så många kör och kommer igång.

@Anna: Vet inte var du har tänkt springa men ett trick är att räkna lyktstolpar ( Om det finns 🙂 )

När du drar igång är det viktigare att springa "för" kort än för långt. Kroppen måste ändras och det händer inte

Lyxstolpar har vi ej i Skåne. Det måste va i Stockholm? 😉

Hej,

@Geo 🙂 Får hitta ett annat trix i Skåne.

Haha ja... jag är i Stockholm och ja... jag har redan tänkt på det där med lyktstolpar så det får bli lyktstolpemodellen för mig 😉

Jag brukar använda "hitta.se" , karta, och mäta ut de sträckor jag går/springer eller ämnar att gå/springa. Det fungerar utmärkt.

2,5 km idag. Känns bra att ha nått en fjärdedel. 5 km lagomt till påsk! Visst är det skönt att det börjar bli vår, det gör att man bli ännu mer inspirerad.

Det fina med programmet är att man får direkt feedback på sin förbättring jmf passet före iom att man passerar den stoppunkten med 3% varje gång. Det tråkiga är att man måste springa samma runda varje gång för att uppleva den känslan.. =)

2,92 km idag. S