Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 22:22Fredrik, jag har inga som helst fysiska handikapp (visst, smärta i knän men den hindrar mig inte direkt från att springa, mer än rent logiskt) men jag vette sjutton om jag skulle kunnat "springa" en kilometer med hans definition springa = inte gå när jag
Fredrik, jag har inga som helst fysiska handikapp (visst, smärta i knän men den hindrar mig inte direkt från att springa, mer än rent logiskt) men jag vette sjutton om jag skulle kunnat "springa" en kilometer med hans definition springa = inte gå när jag
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 08:07Hej Henrik!
Du skriver:
-vi har alla har olika behov och mål i livet
I detta fall är väl behovet och målet glasklart. ATT SPRINGA EN MIL. Så i detta fall har vi väl exakt samma mål?-Varför väger inte alla "ideal" vikt
Fler kalorier "in än ut"?- Varfö
Hej Henrik!
Du skriver:
-vi har alla har olika behov och mål i livet
I detta fall är väl behovet och målet glasklart. ATT SPRINGA EN MIL. Så i detta fall har vi väl exakt samma mål?
-Varför väger inte alla "ideal" vikt
Fler kalorier "in än ut"?
- Varfö
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 09:44Jesper: enligt läkarna var jag helt frisk och färdigbehandlad. Så var gränsen går för fysiska handikapp är lite luddig. Jag var helt enkelt väldigt svag efter sjukdomen och andra helt friska personer kan givetvis vara svaga av andra orsaker.
Däremot så
Jesper: enligt läkarna var jag helt frisk och färdigbehandlad. Så var gränsen går för fysiska handikapp är lite luddig. Jag var helt enkelt väldigt svag efter sjukdomen och andra helt friska personer kan givetvis vara svaga av andra orsaker.
Däremot så
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 09:55Förövrigt så har jag aldrig följt ett färdigt program utan alltid kört efter eget huvud. När jag skulle träna upp mig igen så började jag med att jogga så långt det gick på 5 km-spåret. När det började göra för ont så gick jag resten.
Förövrigt så har jag aldrig följt ett färdigt program utan alltid kört efter eget huvud. När jag skulle träna upp mig igen så började jag med att jogga så långt det gick på 5 km-spåret. När det började göra för ont så gick jag resten.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 10:16Bästa träningen är den som blir av...
Bästa träningen är den som blir av...
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 10:30Jag fullt frisk ( vad jag vet 😉 ) men när jag började träna kunde jag verkligen inte springa 1 mil, inte 5 km heller....jag orkade 2 MINUTER.... känns lite ofattbart nu men alla kan nog inte springa 1 mil....men får man lägga in mycket promenader så går
Jag fullt frisk ( vad jag vet 😉 ) men när jag började träna kunde jag verkligen inte springa 1 mil, inte 5 km heller....jag orkade 2 MINUTER.... känns lite ofattbart nu men alla kan nog inte springa 1 mil....men får man lägga in mycket promenader så går
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 08:58hej,
Intressant punkt nr 1 i följande länk :
http://www.expressen.se/halsa/lopning/1.1966055/tio-regler-som-skyddar-mot-skador
hej,
Intressant punkt nr 1 i följande länk :
http://www.expressen.se/halsa/lopning/1.1966055/tio-regler-som-skyddar-mot-skador
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:30Jag började springa som ett led i viktminskning för 9 år sedan (2002), när jag var 20. Vägde då 120 kilo, idag 79. I början gick jag promenader, men vid ca 105 kilo började jag jogga i intervaller blandat med gång.
Jag kan ärligt säga att innan viktmins
Jag började springa som ett led i viktminskning för 9 år sedan (2002), när jag var 20. Vägde då 120 kilo, idag 79. I början gick jag promenader, men vid ca 105 kilo började jag jogga i intervaller blandat med gång.
Jag kan ärligt säga att innan viktmins
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:51Henrik: Egentligen så tycker jag att kvällstidningarnas nonsensråd är så bedrövliga att de inte är värda uppmärksamheten, men OK.
I första punkten står det "Att öka träningsdosen för snabbt är också ett säkert sätt att få skador....".
Om man skriver så
Henrik: Egentligen så tycker jag att kvällstidningarnas nonsensråd är så bedrövliga att de inte är värda uppmärksamheten, men OK.
I första punkten står det "Att öka träningsdosen för snabbt är också ett säkert sätt att få skador....".
Om man skriver så
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 11:32Hej,
tycker inte riktigt följande tråd skall vara om det är fel eller rätt att starta med kort distans och sen öka enligt "10k with no pain"
Tycker man programmet är bra kör man det tycker man att man skall köra 2,3,5km som första distans gör man det.
Hej,
tycker inte riktigt följande tråd skall vara om det är fel eller rätt att starta med kort distans och sen öka enligt "10k with no pain"
Tycker man programmet är bra kör man det tycker man att man skall köra 2,3,5km som första distans gör man det.