Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast som Mikael säger - det borde nog stå "... Man springer för fort" eller möjligen "... Man springer fort för mycket"

Bra skrivet Johan! (t+)

Jag började med jogginslag först efter min viktminskning, men klarade ändå inte mer än 1 minut i gången ... och då var det verkligen en nära-döden-upplevelse.

Alla är vi olika, med olika utgångslägen.

Det beror kanske lite på vad ni menar med "kunna springa i max 100 meter/ 1 minut". Menar ni då med ert vanliga, naturliga löpsteg, baserat på en normalviktig kropp med viss kondition? För i så fall orkar man ju verkligen inte mer än så, om man är otränad

Hej,

Förra passet och dagens pass känns helt ok.
No pain och det gick bra.

1650m I know för några av er är det peanuts och hoppas att jag kommer tycka det om några veckor/månader.

Innan jag startade mitt program var 1650m a Big Pain !! Så för mig är de

Hej,

Körde 1850m idag och sen 2-3 pass känns det helt ok att vara ute och springa.

Mellan 1-2km när man kör programmet jag la ut får man följande känsla att det är helt ok att springa.

Very nice känsla

Har kört enligt den här metoden i 3 veckor nu och imorse sprang jag 1 km på 5:39. Lite jobbigt väder med all snö, men gick bra iaf.

Jag kör tre dagar i veckan som en del i min promenad till jobbet på morgonen och sträckan är totalt 6 km. Har inte haft nå

Jag tror att min kropp önskar att jag hade följt den där träningen istället för att följa min envisa hjärna som gång på gång, mot bättre vetande springer för mycket, för långt, för fort.

Dock har jag konstaterat att om jag drar ner på sträckan eller far

Hej,

Igår blev det step 2 av 10. dvs 2km !
Det tar sig 😉

@Ulf Luvö: Metoden är lite "seg" i början men den är byggd så kroppen hinner med.
Mellan 1-2km brukar man "follow" i löpningen.

@Peter Haake. Nice med 1km... Keep pushing

Intressant att följa, fortsätt gärna med dina uppdateringar Henrik.

Hej,

Idag blev det 2,6km.
Programmet går bra för mig och det kändes bra att springa.

Snö / Sol och -11 grader. I like it !