Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 09:05"I så fall är det ju ingen fritt pendlande rörelse. "
Nej, rimligtvis är det mycket mer komplicerat för ett ben som inte är fritt och friktionsfritt upphängt som en riktig pendel men i grunden borde ändå det ha en egenfrekvens som är den frekvens som den
"I så fall är det ju ingen fritt pendlande rörelse. "
Nej, rimligtvis är det mycket mer komplicerat för ett ben som inte är fritt och friktionsfritt upphängt som en riktig pendel men i grunden borde ändå det ha en egenfrekvens som är den frekvens som den
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 09:19K-G, tycker tvärtom, man ska testa och prova andra saker och metoder. Till slut lär man sig vad som funkar bäst för en själv och vad som känns bra. Annars riskerar man att få sig itutad en teknik eller tro som barn, som mycket väl kan vara felaktig.
Jag
K-G, tycker tvärtom, man ska testa och prova andra saker och metoder. Till slut lär man sig vad som funkar bäst för en själv och vad som känns bra. Annars riskerar man att få sig itutad en teknik eller tro som barn, som mycket väl kan vara felaktig.
Jag
Quote from Jonny Persson on 16 April 2010, 09:22En gammal klassisk metod för att bli bra på något är att utöva själva aktiviteten mycket. Kroppen har en tendens att anpassa sig.
En gammal klassisk metod för att bli bra på något är att utöva själva aktiviteten mycket. Kroppen har en tendens att anpassa sig.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 09:26Benet är inte en pendel, utan minst 2. Dvs överbenet rör sig i en rörelse och underbenet i en annan. Fotens rörelse tillkommer också.
Så förhållandet mellan överbenets längd och underbenet spelar roll.Sedan rör sig knappast någonting på kroppen av sig s
Benet är inte en pendel, utan minst 2. Dvs överbenet rör sig i en rörelse och underbenet i en annan. Fotens rörelse tillkommer också.
Så förhållandet mellan överbenets längd och underbenet spelar roll.
Sedan rör sig knappast någonting på kroppen av sig s
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 09:44"Mackan".
Du har också varit med länge nog.
Håller med dig 100%.Ut och spring.
Tänk känslan när det flyter automatiskt.
Kroppen vill,
kroppen kan,
kroppen gör det.Varför tvinga den att utföra ting som ej passar, även om det låter bra det du läser.
S
"Mackan".
Du har också varit med länge nog.
Håller med dig 100%.
Ut och spring.
Tänk känslan när det flyter automatiskt.
Kroppen vill,
kroppen kan,
kroppen gör det.
Varför tvinga den att utföra ting som ej passar, även om det låter bra det du läser.
S
Quote from Catharina Brattlin on 16 April 2010, 09:50Jag tycker att både Marcus och K-G har en sund och avslappnad inställning till det här med löpstil. Skönt att såna finns. 🙂
Jag tycker att både Marcus och K-G har en sund och avslappnad inställning till det här med löpstil. Skönt att såna finns. 🙂
Quote from Jonny Persson on 16 April 2010, 09:57När sprang som snabbast var jag lyckligt ovetande om laktatnivåer, löpteknik eller vad jag skulle äta. Jag bara sprang och det gick alldeles utmärkt.
Sen är det alltid intressant med teorier som sådana.
När sprang som snabbast var jag lyckligt ovetande om laktatnivåer, löpteknik eller vad jag skulle äta. Jag bara sprang och det gick alldeles utmärkt.
Sen är det alltid intressant med teorier som sådana.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 11:09Peter P: liknelsen med en pendel är nog en så stor förenkling att den inte är relevant, eftersom man ju har en knäled. Benet är snarare en dubbelpendel (http://en.wikipedia.org/wiki/Double_pendulum). Det är inte uppenbart för mig vad begreppet egenfrekve
Peter P: liknelsen med en pendel är nog en så stor förenkling att den inte är relevant, eftersom man ju har en knäled. Benet är snarare en dubbelpendel (http://en.wikipedia.org/wiki/Double_pendulum). Det är inte uppenbart för mig vad begreppet egenfrekve
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 11:11Ledad pendel. Kaospendel.
Ledad pendel. Kaospendel.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 11:37Mackan,
det är väldigt nära ett påstående om att "det var bättre förr"
Jag tycker att man ser väldigt många idrottare som håller på längre i sina karriärer och utan handikapp. det vill jag tillskriva all kunskap som har tillkommit och att man accepterat
Mackan,
det är väldigt nära ett påstående om att "det var bättre förr"
Jag tycker att man ser väldigt många idrottare som håller på längre i sina karriärer och utan handikapp. det vill jag tillskriva all kunskap som har tillkommit och att man accepterat