Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:39Sylvia,
först och främst så har jag haft det här problemet i mindre doser sedan år 2000. Det var anledningen som också fick mig att börja med barfotalöpning för några veckor sedan, för att stärka foten.
Jag fick rejält ont dagen efter jag sprungit i san
Sylvia,
först och främst så har jag haft det här problemet i mindre doser sedan år 2000. Det var anledningen som också fick mig att börja med barfotalöpning för några veckor sedan, för att stärka foten.
Jag fick rejält ont dagen efter jag sprungit i san
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 08:48Tack Klas, för feedback. Då har jag tänkt rätt hela tiden utefter de muskelkunskaper jag har. Och jag är helt övertygad om att barfotalöpningen på löpband (med syfte att stärka fötterna), trots väldigt långsam stegring, har haft en del i det här.
Fast, o
Tack Klas, för feedback. Då har jag tänkt rätt hela tiden utefter de muskelkunskaper jag har. Och jag är helt övertygad om att barfotalöpningen på löpband (med syfte att stärka fötterna), trots väldigt långsam stegring, har haft en del i det här.
Fast, o
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 08:53Tack Anders!
Sen jag började med min fotgymnastik flera gånger i veckan (kanonbra övningar, som jag har länk till om nån vill ha) har problemet lättat betydligt. Så det känns som att jag är på rätt väg. Men det har varit mycket j-vlar och f-n och ett par
Tack Anders!
Sen jag började med min fotgymnastik flera gånger i veckan (kanonbra övningar, som jag har länk till om nån vill ha) har problemet lättat betydligt. Så det känns som att jag är på rätt väg. Men det har varit mycket j-vlar och f-n och ett par
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:26Sylvia jag vill jättegärna ha fotgymnastiklänken! Tack //Malin
Sylvia jag vill jättegärna ha fotgymnastiklänken! Tack //Malin
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:31Sylvia, om du kollar på Barfotaforumet här på FB så finns det massor av tips om att komma igång med barfota/minimalistisk löpning och jag vågar påstå att ALLA säger att "ta det väldigt lugnt i början".
Sylvia, om du kollar på Barfotaforumet här på FB så finns det massor av tips om att komma igång med barfota/minimalistisk löpning och jag vågar påstå att ALLA säger att "ta det väldigt lugnt i början".
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:36Sylvia, snö är inget hinder. Se till att ha bra under fötterna bara. Jag testade att springa i våras på regnblöta åkrar där det var tjock is under, dvs vatten på is, med mina Jalas metalldubb. Behöver inte fundera på var jag sätter ned foten eller hur jag
Sylvia, snö är inget hinder. Se till att ha bra under fötterna bara. Jag testade att springa i våras på regnblöta åkrar där det var tjock is under, dvs vatten på is, med mina Jalas metalldubb. Behöver inte fundera på var jag sätter ned foten eller hur jag
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 09:36Peter, jag är med i den gruppen, och har läst just det flera gånger.
Men "att ta det lugnt" är relativt. Säger inget om att man ska skära ner veckomängden! Dvs minska antalet mil/längd på passen! Kanske vore bättre att speca vad man menar med "att ta de
Peter, jag är med i den gruppen, och har läst just det flera gånger.
Men "att ta det lugnt" är relativt. Säger inget om att man ska skära ner veckomängden! Dvs minska antalet mil/längd på passen! Kanske vore bättre att speca vad man menar med "att ta de
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:36Kom på en sak till; vill man verkligen vara säker på att inte springa för långt i början ska man börja helt barfota. Inte fuska med minimalistiska skor eller andra tunna löpskor.
Springer du barfota är det skinnet under fötterna som sätter begränsningen.
Kom på en sak till; vill man verkligen vara säker på att inte springa för långt i början ska man börja helt barfota. Inte fuska med minimalistiska skor eller andra tunna löpskor.
Springer du barfota är det skinnet under fötterna som sätter begränsningen.
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 09:42Stig, jag lyssnade på kroppen och kom på att det där med framfotalöpning inte var något för mig. Inte förräns fossingarna är starka nog iaf. Vilket jag jobbar på. 🙂
Sen tror jag att jag har hållt mig skadefri med hällöpning, som många hävdar är tvärtom
Stig, jag lyssnade på kroppen och kom på att det där med framfotalöpning inte var något för mig. Inte förräns fossingarna är starka nog iaf. Vilket jag jobbar på. 🙂
Sen tror jag att jag har hållt mig skadefri med hällöpning, som många hävdar är tvärtom
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 09:43Malin, träna och njut:
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
🙂
Malin, träna och njut:
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
🙂