Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja "ta det lugnt" kan ju tolkas som att bara springa lite lägre tempo på den vanliga milrundan 🙂
Men siffran 2km på de första passen ser jag ibland som en rekommendation. Jag tror tom. det kan vara för långt.

Vi har ju en FAQ på gång på Google Wave, ko

Även jag har börjat experimentera med mitt löpsteg i vanliga skor efter att ha inspirerats av den här diskussionen.
Redan innan tycker jag att jag hade väldigt lite hälisättning och landade mest på mellanfot/framfot, men jag har nu medvetet försökt öka s

Sylvia: Kanske dina backpass på löpbandet varit en bidragande orsak - för egen del är jag nästan 100% säker på att det var dom som gav mig plantarfasciit och du skrev ju tom att du kopierade min idé. En dum idé att kopiera om du frågar mig med facit i han

Peter, jag kan inte säga med bestämdhet men vågar påstå att dina vanliga skor hindrar dej från att springa "rätt". Dom binder dej i det tidigare löpsteget.

Peter, precis. Så har jag tolkat det iaf. Men nu vet jag. Tack! 🙂

Ja, jag såg att det var i antågande. Jag har väl gnällt så mycket på det här att jag skulle kunna stå för alla "don´t:s" misstänker jag. Plus alla behandlingsmetoder...

Ser framemot det

Peter N: Du har säkert rätt men jag väljer att skynda långsamt eller ha en mer glidande utveckling än att göra för stora ändringar. Givetvis är jag sugen på att testa mer minimala skor men börjar nog då med mer lättdämpade varianter.

Kristina, nej nej, inte alls! Backpassen på löpband har varit sällan förekommande, då jag föredrar backpass utomhus. Vi har många väldigt varierande backar i lilla Mörrum. 🙂

Farten är också betydligt högre i de riktiga backarna än på löpbandet, efterso

>testa mer minimala skor men börjar nog då med mer lättdämpade varianter

Peter P. det är här du tänker fel. Du kan inte vara bara lite gravid. Släpp sargen nu 🙂

Peter N: Tycker nog en graviditet smyger sig på mamman 🙂
Om det var fråga om att börja löpa på händer så håller jag med dig men rimligtvis måste det finnas en kontinerlig väg mellan hällöpning/mellanfotslöpning och framfotalöpning?

Nja, jag låter nog a

"kontinuerlig väg" vet jag inte men en gradvis övergång och tillvänjning blir det ju genom att du springer barfota ibland, skodd ibland. Öka mängden barfotalöpning sakta, minska mängden skodd löpning sakta.
Men att fortsätta springa samma träningsmängder