Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:01Eh... Jag har ju hållt på ett par månader ju. Det framgår kanske inte så tydligt 🙂
Eh... Jag har ju hållt på ett par månader ju. Det framgår kanske inte så tydligt 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 16:51Peter,
har man problem med undersidan som Sylvia eller jag så kan även "så långt man klarar helt barfota" vara för långt. Jag tror istället man ska göra upp ett väldigt restriktivt schema där man pausar och backar så fort man känner det minsta. Av de börj
Peter,
har man problem med undersidan som Sylvia eller jag så kan även "så långt man klarar helt barfota" vara för långt. Jag tror istället man ska göra upp ett väldigt restriktivt schema där man pausar och backar så fort man känner det minsta. Av de börj
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 17:11Anders, det tror jag också. Jag sprang förmodligen med spända fötter.
Framfotssteget kom ju automatiskt och inget jag suktade efter, då hälsteget gjorde att jag inte kunde springa i önskat tempo och i vertikalt läge. Det blev ändå lite horisontella besö
Anders, det tror jag också. Jag sprang förmodligen med spända fötter.
Framfotssteget kom ju automatiskt och inget jag suktade efter, då hälsteget gjorde att jag inte kunde springa i önskat tempo och i vertikalt läge. Det blev ändå lite horisontella besö
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 17:56Själv får jag faktiskt mest problem när jag gått mycket med barnvagn. Igår cirka 3 h med barnvagn och jag har lite ont i dag. Så det får bli avslappnade fötter på Munkastigen i morrn 🙂
Själv får jag faktiskt mest problem när jag gått mycket med barnvagn. Igår cirka 3 h med barnvagn och jag har lite ont i dag. Så det får bli avslappnade fötter på Munkastigen i morrn 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 19:05Idag lyckades jag i princip med det jag ville - springa avslappnat och ta det lugnt och inte bli alltför trött. Det kändes lite i knäet på slutet men inte så mycket. Jag försökte springa avslappnat och i 176 steg/minut när 88 bpm-låten spelades.
Jag tro
Idag lyckades jag i princip med det jag ville - springa avslappnat och ta det lugnt och inte bli alltför trött. Det kändes lite i knäet på slutet men inte så mycket. Jag försökte springa avslappnat och i 176 steg/minut när 88 bpm-låten spelades.
Jag tro
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:07Mattias, roligt att höra att det gick bra. Det går sannolikt ännu bättre när du har vant dig. Om det är en stor ändring i stegfrekvens, så behöver du dock minska träningsdosen rejält, så du inte överanstränger dig med ovana rörelser.
Hör gärna av dig om
Mattias, roligt att höra att det gick bra. Det går sannolikt ännu bättre när du har vant dig. Om det är en stor ändring i stegfrekvens, så behöver du dock minska träningsdosen rejält, så du inte överanstränger dig med ovana rörelser.
Hör gärna av dig om
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:13Klas: Jag har hamstring känningar. Massören jag var hos sa att det är väldigt vanligt bland eliten då de kör framfotalöpningen.
Stämmer det? Vad kör man för övningar för att stärka upp muskulaturen?
Klas: Jag har hamstring känningar. Massören jag var hos sa att det är väldigt vanligt bland eliten då de kör framfotalöpningen.
Stämmer det? Vad kör man för övningar för att stärka upp muskulaturen?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:32Robert, hamstrings kan komma in på flera olika sätt. Om man tänker mer på att lyfta foten från marken mot höften, så jobbar hamstrings i den rörelsen.
Det är bra att du aktiverar dem, och det ger lite träningsvärk. Det går nog över.
Det bästa sättet att
Robert, hamstrings kan komma in på flera olika sätt. Om man tänker mer på att lyfta foten från marken mot höften, så jobbar hamstrings i den rörelsen.
Det är bra att du aktiverar dem, och det ger lite träningsvärk. Det går nog över.
Det bästa sättet att
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 18:44Klas, det gör jag gärna! Dagens långpass gick mycket bra. Jag höll ett jämnt tempo (utom i backarna) med 6:25 min/km i genomsnitt. Inga problem med knäna alls.
Däremot har jag frångått min plan som var att öka sträckan varannan vecka (enligt 10%/vecka-r
Klas, det gör jag gärna! Dagens långpass gick mycket bra. Jag höll ett jämnt tempo (utom i backarna) med 6:25 min/km i genomsnitt. Inga problem med knäna alls.
Däremot har jag frångått min plan som var att öka sträckan varannan vecka (enligt 10%/vecka-r
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 20:47Jag skulle ändå tro att hamstrings får jobba mer om man skjuter ifrån i stegen istället för bara lyfter. Jag har och har haft hamstrings som lätt strular och när de är ömma funkar det fint att springa om jag fokuserar på små korta steg där jag bara lyfter
Jag skulle ändå tro att hamstrings får jobba mer om man skjuter ifrån i stegen istället för bara lyfter. Jag har och har haft hamstrings som lätt strular och när de är ömma funkar det fint att springa om jag fokuserar på små korta steg där jag bara lyfter