Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:40Och, bara för att den här bilden så tydligt illustrerar skillnaden i fotföring...
BILD:http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/04/16/article-1170253-03FCCDE5000005DC-278_634x411.jpg
Och, bara för att den här bilden så tydligt illustrerar skillnaden i fotföring...
BILD:http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/04/16/article-1170253-03FCCDE5000005DC-278_634x411.jpg
Quote from Jonny Persson on 23 April 2010, 10:52Peter: Hur mycket och hur snabbt springer ni nyfrälsta barfotalöpare?
Peter: Hur mycket och hur snabbt springer ni nyfrälsta barfotalöpare?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:14Jag tror att 500m kan vara lagom första gången. Jag är mycket medveten om alla signaler numera, efter att ha haft en överansträngd vad. Numera behandlad med framgång av naprapat.
Har bara kört på löpband under våren, plus långpass med Inov och Jalas i sk
Jag tror att 500m kan vara lagom första gången. Jag är mycket medveten om alla signaler numera, efter att ha haft en överansträngd vad. Numera behandlad med framgång av naprapat.
Har bara kört på löpband under våren, plus långpass med Inov och Jalas i sk
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:39"Peter, jag kan inte säga med bestämdhet men vågar påstå att dina vanliga skor hindrar dej från att springa "rätt". Dom binder dej i det tidigare löpsteget."
Ja, men detta behöver ju inte bara vara av ondo. Man kan förbättra och utveckla sitt steg en god
"Peter, jag kan inte säga med bestämdhet men vågar påstå att dina vanliga skor hindrar dej från att springa "rätt". Dom binder dej i det tidigare löpsteget."
Ja, men detta behöver ju inte bara vara av ondo. Man kan förbättra och utveckla sitt steg en god
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:59Marcus, jag springer lika snabbt (OK, jag är ingen sprinter...) med aquasocks som med vanliga skor, men längderna har jag begränsat till ett par 8k-pass och en mil som längst. Tänker bygga på det 🙂
Så, farten är detsamma, längd- och mängdmässigt tar ja
Marcus, jag springer lika snabbt (OK, jag är ingen sprinter...) med aquasocks som med vanliga skor, men längderna har jag begränsat till ett par 8k-pass och en mil som längst. Tänker bygga på det 🙂
Så, farten är detsamma, längd- och mängdmässigt tar ja
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:05FAQ:n för barfotalöpning och minimalistiska skor som vi jobbar på finns på https://wave.google.com/wave/#restored:wave:googlewave.com!w%252B0P8DsiqEA.2
Sylvia: Tack för tipset om träning för fot och vad, jag har tagit med den i FAQ:n. Samt att jag tänker
FAQ:n för barfotalöpning och minimalistiska skor som vi jobbar på finns på https://wave.google.com/wave/#restored:wave:googlewave.com!w%252B0P8DsiqEA.2
Sylvia: Tack för tipset om träning för fot och vad, jag har tagit med den i FAQ:n. Samt att jag tänker
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2010, 12:41Väl bekomme, Lars!
Kul att kunna bidra med något mer än bara gnäll! 😉
Väl bekomme, Lars!
Kul att kunna bidra med något mer än bara gnäll! 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:49@ Peter ang bilden: i ett steg som landar på främre delen så pekar faktiskt tårna också uppåt under steget (om man springer avslappnat). Det går inte att säga hur Scott Jurek kommer att landa med foten utifrån den bilden. Sorry...
@ Peter ang bilden: i ett steg som landar på främre delen så pekar faktiskt tårna också uppåt under steget (om man springer avslappnat). Det går inte att säga hur Scott Jurek kommer att landa med foten utifrån den bilden. Sorry...
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:53@ Peter ang bilden: i ett steg som landar på främre delen så pekar faktiskt tårna också uppåt under steget (om man springer avslappnat). Det går inte att säga hur Scott Jurek kommer att landa med foten utifrån den bilden. Sorry...
Edit: tillägg: löpkompi
@ Peter ang bilden: i ett steg som landar på främre delen så pekar faktiskt tårna också uppåt under steget (om man springer avslappnat). Det går inte att säga hur Scott Jurek kommer att landa med foten utifrån den bilden. Sorry...
Edit: tillägg: löpkompi
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:55Just Peters inlägg ovan KAN vara farligt om någon går in och läser att 8K eller 10K i aquasocks är att ta det lugnt.....
Inget "aja-baja" till dig alltså Peter, men det kan vara missvisande och någon kanske går in och läser att 8 eller 10K är att ta det
Just Peters inlägg ovan KAN vara farligt om någon går in och läser att 8K eller 10K i aquasocks är att ta det lugnt.....
Inget "aja-baja" till dig alltså Peter, men det kan vara missvisande och någon kanske går in och läser att 8 eller 10K är att ta det