Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:22Klas. Plus Stig + alla övriga som vet så "mycket".
OK.
Använd sunt förnuft.Det sunda förnuftet gav åtminstone förr väldigt bra resultat.
Dagens att plocka ner allt i småbitar och sedan pussla ihop det håller ej.
OK. För de, som avser att ställa upp i
Klas. Plus Stig + alla övriga som vet så "mycket".
OK.
Använd sunt förnuft.
Det sunda förnuftet gav åtminstone förr väldigt bra resultat.
Dagens att plocka ner allt i småbitar och sedan pussla ihop det håller ej.
OK. För de, som avser att ställa upp i
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:30Pontus, Mackan och Anna, jag håller med er. Redan i mitt första inlägg i den här tråden skrev jag det.
Tyvärr är det inte alla som håller med om att overstriding är dåligt.
Dock ska jag säga att ju närmare kroppen man landar, desto svårare är det att l
Pontus, Mackan och Anna, jag håller med er. Redan i mitt första inlägg i den här tråden skrev jag det.
Tyvärr är det inte alla som håller med om att overstriding är dåligt.
Dock ska jag säga att ju närmare kroppen man landar, desto svårare är det att l
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:17Det kanske är oväsentligt vilken del av foten som nuddar marken först. Det som betyder något kanske är vilken del av foten som är i kontakt med marken när den största kraften överförs.
Bara en tanke...
Det kanske är oväsentligt vilken del av foten som nuddar marken först. Det som betyder något kanske är vilken del av foten som är i kontakt med marken när den största kraften överförs.
Bara en tanke...
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:19K-G, jag brukar aldrig försöka övertyga folk att ändra sitt löpsteg. Är man nöjd med sin teknik eller inte intresserad, så behöver man förstås inte bry sig. Förmodligen tillhör man de lyckligt lottade som redan har hyfsad teknik. Många verkar ju också tyc
K-G, jag brukar aldrig försöka övertyga folk att ändra sitt löpsteg. Är man nöjd med sin teknik eller inte intresserad, så behöver man förstås inte bry sig. Förmodligen tillhör man de lyckligt lottade som redan har hyfsad teknik. Många verkar ju också tyc
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:25Klas.
Skrev i en annan tråd angående Stig att det är kanonbra att tala eller skriva för det man tror på.
Däremot får man acceptera att allt inte går hem ute i stugorna.Som ex. duktig sprinter så fick jag givetvis lära mig ett nytt steg när jag gav mig p
Klas.
Skrev i en annan tråd angående Stig att det är kanonbra att tala eller skriva för det man tror på.
Däremot får man acceptera att allt inte går hem ute i stugorna.
Som ex. duktig sprinter så fick jag givetvis lära mig ett nytt steg när jag gav mig p
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:20Pontus, det är rätt att 75% av dem i undersökningen sprang på hälen, RFS.
Men av de 69 första i mål så var det bara 60%. Dvs av dem som sprang fortast så ökade andelen MFS eller FFS.
Och jag håller med Klas och Anna. Diskussionen kanske är helt felaktig
Pontus, det är rätt att 75% av dem i undersökningen sprang på hälen, RFS.
Men av de 69 första i mål så var det bara 60%. Dvs av dem som sprang fortast så ökade andelen MFS eller FFS.
Och jag håller med Klas och Anna. Diskussionen kanske är helt felaktig
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:48Det dåliga exempet som Stig länkade igår (http://www.youtube.com/watch?v=ZRJud0rd2Bo&feature=related) visar ganska tydligt att det inte är någon bra idé att sträva efter att landa på framfoten. (Det ska bara vara en konsekvens av att landa avslappnat nära
Det dåliga exempet som Stig länkade igår (http://www.youtube.com/watch?v=ZRJud0rd2Bo&feature=related) visar ganska tydligt att det inte är någon bra idé att sträva efter att landa på framfoten. (Det ska bara vara en konsekvens av att landa avslappnat nära
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 21:12Det är jätteintressant att följa såna här diskussioner. Har inte sprungit ens ett år än men försöker ta till mig och testa de saker som jag tror kan funka för mig.
Testade att springa på ett löpband för hittills enda gången i livet för ett tag sen. Fick k
Det är jätteintressant att följa såna här diskussioner. Har inte sprungit ens ett år än men försöker ta till mig och testa de saker som jag tror kan funka för mig.
Testade att springa på ett löpband för hittills enda gången i livet för ett tag sen. Fick k
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 15:26Egna erfarenheter sen senast: Drog återigen (av ren klantighet & hybris) upp en sträckning i samma gamla gubbvad. Rehab skedde i en 10 mil ny semi-tävlingssko med inbyggt smygstöd mot pronation och skon är utöver det mindre dämpad än min förra sko (som är
Egna erfarenheter sen senast: Drog återigen (av ren klantighet & hybris) upp en sträckning i samma gamla gubbvad. Rehab skedde i en 10 mil ny semi-tävlingssko med inbyggt smygstöd mot pronation och skon är utöver det mindre dämpad än min förra sko (som är
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 15:45Pronation eller supination är ingen skada eller problem, men genom att konstatera om man pronerar eller supinerar kan man "felsöka" skada om man nu har fått någon. Jag tycker det är viktigt att tänka på när man ger råd om skor och skador att alla är inte
Pronation eller supination är ingen skada eller problem, men genom att konstatera om man pronerar eller supinerar kan man "felsöka" skada om man nu har fått någon. Jag tycker det är viktigt att tänka på när man ger råd om skor och skador att alla är inte