Quote from Elias Engqvist on 11 April 2010, 22:39Äsch, det var nog tack vare evolutionen! Hur långt sprang du? 3km? 😉
Äsch, det var nog tack vare evolutionen! Hur långt sprang du? 3km? 😉
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:44Anders: Kände ungefär samma efter 21 km igår på asfalt...
Anders: Kände ungefär samma efter 21 km igår på asfalt...
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:32Christer: Min fenotyp-evolution har gått lite kortare än din. Närmre bestämt hälften så mycket som din. Men då måste man först räkna bort din uppvärmning om 4 km simning & 18 mil cykel.
Robert: Jag sprang 21,18 km men antagligen lite långsammare än du. S
Christer: Min fenotyp-evolution har gått lite kortare än din. Närmre bestämt hälften så mycket som din. Men då måste man först räkna bort din uppvärmning om 4 km simning & 18 mil cykel.
Robert: Jag sprang 21,18 km men antagligen lite långsammare än du. S
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:45Anders,
Nej ditt tempo var jag inte i närheten av. Vi sprang Göteborgsvarvets premiärlopp i samlad tropp på 6:20 tempo. ditt 4:55 tempo är väl något som jag hoppas att komma ned i så småningom. Är ung tävlingstempo för min del. Kör dock odämpat...
Anders,
Nej ditt tempo var jag inte i närheten av. Vi sprang Göteborgsvarvets premiärlopp i samlad tropp på 6:20 tempo. ditt 4:55 tempo är väl något som jag hoppas att komma ned i så småningom. Är ung tävlingstempo för min del. Kör dock odämpat...
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:20Intressant diskussion, och speciellt intressant med Klas inlägg. Jag gillar principen att hitta rätt frekvens leder till isättning av foten under kroppen, som leder till att man inte landar på hälen. I stället för att först fokusera på hur man landar på f
Intressant diskussion, och speciellt intressant med Klas inlägg. Jag gillar principen att hitta rätt frekvens leder till isättning av foten under kroppen, som leder till att man inte landar på hälen. I stället för att först fokusera på hur man landar på f
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 15:09Klistrar in denna länken här också. Vad som anses som att springa fel. Tex ska man inte jogga, man ska gå eller springa.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/health_and_fitness/4286146.stm
Klistrar in denna länken här också. Vad som anses som att springa fel. Tex ska man inte jogga, man ska gå eller springa.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/health_and_fitness/4286146.stm
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 15:50Stig: "Tex ska man inte jogga, man ska gå eller springa."
Det finns ingen officiell definition på skillnaden mellan att jogga eller springa. Författaren föreslår egentligen att man inte skall springa/jogga långsammare än 6 km/h.
Själv tolkar jag ordet "
Stig: "Tex ska man inte jogga, man ska gå eller springa."
Det finns ingen officiell definition på skillnaden mellan att jogga eller springa. Författaren föreslår egentligen att man inte skall springa/jogga långsammare än 6 km/h.
Själv tolkar jag ordet "
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 16:19Artikeln handlar om effektiv löpning. Och tittar man på de som springer fort, så är inte hälen inblandad.
Sedan är ju jogging idag löpning fast långsammare. Förut var det nog mer riktigt långsamt, kanske långsammare än gång. Vilket gör det lite krystat.
Artikeln handlar om effektiv löpning. Och tittar man på de som springer fort, så är inte hälen inblandad.
Sedan är ju jogging idag löpning fast långsammare. Förut var det nog mer riktigt långsamt, kanske långsammare än gång. Vilket gör det lite krystat.
Quote from Elias Engqvist on 12 April 2010, 16:34Äntligen denna diskussion igen - den har inte varit uppe på 2 månader tror jag 🙂
Äntligen denna diskussion igen - den har inte varit uppe på 2 månader tror jag 🙂
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 18:41Det är tråkigt att inte diskutera.
Det är tråkigt att inte diskutera.