Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2010, 20:58Anna, det finns frisörer som dissar silikonet och menar att dess effekt är enbart av kosmetisk karaktär. Dvs det lägger sig som en hinna ovanpå hårstrået och får det att se glansigt och friskt ut, men så fort silikonet är bortslitet från hårets yta blir h
Anna, det finns frisörer som dissar silikonet och menar att dess effekt är enbart av kosmetisk karaktär. Dvs det lägger sig som en hinna ovanpå hårstrået och får det att se glansigt och friskt ut, men så fort silikonet är bortslitet från hårets yta blir h
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:01Är det inte lite vanskligt att säga att håret är "friskt"? Är inte håret DÖTT? (#)
Är det inte lite vanskligt att säga att håret är "friskt"? Är inte håret DÖTT? (#)
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2010, 21:09Nu skrev jag "se glansigt och friskt ut"? Eller? 🙂
Ett matt och livlöst hår ser helt annorlunda än ett glansigt hår. Vilket de flesta sätter likhetstecken med att "vara friskt". Håret som sådant är dött kroppsmaterial. Absolut.
Nu skrev jag "se glansigt och friskt ut"? Eller? 🙂
Ett matt och livlöst hår ser helt annorlunda än ett glansigt hår. Vilket de flesta sätter likhetstecken med att "vara friskt". Håret som sådant är dött kroppsmaterial. Absolut.
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:21Hmmm, mitt hår ser ju glansigt ut i 5 dagar t.o.m. Silikonet verkar inte slitas bort? Och att det lägger sig som en hinna runt håret känns ju som om det har den effekten jag vill att det ska ha, jag lider inte av volumbrist annars.
Iof tror jag fortfaran
Hmmm, mitt hår ser ju glansigt ut i 5 dagar t.o.m. Silikonet verkar inte slitas bort? Och att det lägger sig som en hinna runt håret känns ju som om det har den effekten jag vill att det ska ha, jag lider inte av volumbrist annars.
Iof tror jag fortfaran
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:30Klart att håret ser livslöst ut när det är dött materia... *suck* Enda sättet att få håret att se "livfullt" ut är att ständigt slänga med håret fram och tillbaka... 😉
Klart att håret ser livslöst ut när det är dött materia... *suck* Enda sättet att få håret att se "livfullt" ut är att ständigt slänga med håret fram och tillbaka... 😉
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2010, 21:34Hur hade håret sett ut om Du slutade med silikonet helt o hållet då? 😉
Äsch, jag ville bara berätta att det finns frisörer som INTE förespråkar silikon av ovan nämnda orsaker. Jag har aldrig testat. Ju mindre tvätt och joxande, desto bättre mår både mit
Hur hade håret sett ut om Du slutade med silikonet helt o hållet då? 😉
Äsch, jag ville bara berätta att det finns frisörer som INTE förespråkar silikon av ovan nämnda orsaker. Jag har aldrig testat. Ju mindre tvätt och joxande, desto bättre mår både mit
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:35Silikon? Åh, nej. Nu har jag missat något viktigt känns det som! Ursäkta mig, Sylvia. Jag är bara lite trött och tramsig! 🙂 Peace! 😉
Silikon? Åh, nej. Nu har jag missat något viktigt känns det som! Ursäkta mig, Sylvia. Jag är bara lite trött och tramsig! 🙂 Peace! 😉
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2010, 21:38Bennu, det är precis så jag gör med mina lockar...slänger dem fram o tillbaka för att slippa silikon. 😉
Bennu, det är precis så jag gör med mina lockar...slänger dem fram o tillbaka för att slippa silikon. 😉
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:40*asg* Jag kan nästan se det framför mig! 😀
*asg* Jag kan nästan se det framför mig! 😀
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2010, 21:44🙂
🙂