Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror nog att det var Jesus som sa de orden först.

Men å andra sidan blev Jesus uppspikad på ett stort pluss så helt smart kanske det inte var att säga så? 😉

Upphovsrätten vet jag inte om vi är så noga med här på sidan alla gånger heller när vi länkar till bilder?

Men jag tycker nog det är bra att påtala för oss som kanske inte tänker på det att överlåtande av nummerlappar kan ställa till det på det här viset

Eftersom det inte finns några officiella klasser på Varvet är det väl lite hårt att kalla någon för fuskare bara för att det råkar bli fel i en hemsnickrad resultatlista som man inte ens visste fanns. Hade man velat ha tävling i åldersklasserna på Varvet

Även om det inte finns några officiella klasser så gör en del tidningar sånt också, och just här handlar det om Varvet, men ursprungligen så var det inte det.
Även motionärer kan tycka det är kul att kolla hur snabb man var jämfört med andra födda samma

"Hemsnickrad resultatlista" är det ju knappast:
http://results.goteborgsvarvet.com/resultat/2011/?lang=SE
välj kön och åldersklass så visas listan.

Det borde störa fler, faktiskt. För flera av de som sprungit i annans namn är snabbare än den som faktiskt äger nummerlappen. Om nu ursprungsägaren väljer att ställa upp nästa år blir det i en orättfärdigt erhållen startgrupp.

En stoppkloss till att run

Leif: Ok. Fel av mig. Men tycker fortfarande att det borde framgå på förhand om och hur man tävlar om man ska kunna bli kallad för fuskare. Hade det stått H40 på nummerlappen/startbeviset vore det t.ex. en annan sak.

Regler är väl just till för att reda upp i den djungel som blir då alla inte tycker likadant?

Många tycker det är folkfest att springa ihop med löpare både framifrån & bakifrån medans andra inte vill väja för felseedade löpare och göra så bra ifrån sig s

Vill man att en regel ska efterföljas brukar det dock krävas att den antingen är välmotiverad och att folk förstår motivationen eller att man noga övervakar att den följs. 30-skyltar kan t.ex. åtföljas av skylten "Skola" eller en poliskontroll.

Jag tycke