Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 17:24Miche, skulle arrangören få mindre intäkter om man tillät namnbyte?
Miche, skulle arrangören få mindre intäkter om man tillät namnbyte?
Quote from Catharina Brattlin on 30 May 2011, 17:30Annica, sorry, jag skummade bara inläggen och det var inte alls meningen att förringa Din åsikt. Läste bara de senaste nu när jag kom hem från jobbet. Men jag håller helt med Dig. 🙂
Annica, sorry, jag skummade bara inläggen och det var inte alls meningen att förringa Din åsikt. Läste bara de senaste nu när jag kom hem från jobbet. Men jag håller helt med Dig. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 17:41Magnus: Ja, arrangören skulle få mindre intäkter eftersom man skulle ta emot färre anmälningar om en större andel av de anmälda också springer loppet.
Magnus: Ja, arrangören skulle få mindre intäkter eftersom man skulle ta emot färre anmälningar om en större andel av de anmälda också springer loppet.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 18:23Det är kopplingen namnbyte tillåtet -> fler springer som saknas då.
Det är kopplingen namnbyte tillåtet -> fler springer som saknas då.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 19:12Jag bryr mig inte om ifall namnbyte är tillåtet eller förbjudet, men att ha ett förbud som några lyder och resten bryter mot helt ostraffat är vansinne. Ta bort regeln eller se till att den följs!
Jag bryr mig inte om ifall namnbyte är tillåtet eller förbjudet, men att ha ett förbud som några lyder och resten bryter mot helt ostraffat är vansinne. Ta bort regeln eller se till att den följs!
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 19:20Ett alternativ som funkar för resebranchen är att tillåta avbokningar till en tid före avresa med viss återbetalning av avgift. Tillsätta ej sålda med sista minuten pris.
Fast vill man sälja 25% mer än man har beläggning för funkar ju inte det.
Ett alternativ som funkar för resebranchen är att tillåta avbokningar till en tid före avresa med viss återbetalning av avgift. Tillsätta ej sålda med sista minuten pris.
Fast vill man sälja 25% mer än man har beläggning för funkar ju inte det.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 19:23Annars kan dom ta betalt av Björne Sventon för hans fantastiska detektivarbete. Det borde kunna ge lite klirr i kassan
Annars kan dom ta betalt av Björne Sventon för hans fantastiska detektivarbete. Det borde kunna ge lite klirr i kassan
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 19:28Magnus: Det är väl ganska självklart att det blir en större andel utnyttjade anmälningar om man tillåter namnbyte.
Och för den som är orolig för att bli sjuk/skadad finns ju redan idag försäkringar för sånt.
Magnus: Det är väl ganska självklart att det blir en större andel utnyttjade anmälningar om man tillåter namnbyte.
Och för den som är orolig för att bli sjuk/skadad finns ju redan idag försäkringar för sånt.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 19:58Jonas, varför är det så självklart? De flesta jag känner till springer om de vill, och struntar i vad som står på lappen.
Det är ju inte så att det saknas nummerlappar där ute som man kan ta över om man vill springa. Och det är nog väldigt få - trots all
Jonas, varför är det så självklart? De flesta jag känner till springer om de vill, och struntar i vad som står på lappen.
Det är ju inte så att det saknas nummerlappar där ute som man kan ta över om man vill springa. Och det är nog väldigt få - trots all
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 20:14Det är själklart eftersom möjligheten att överlåta officiellt inte finns, och eftersom faktum är att många anmälningar trots den "svarta marknaden" inte utnyttjas. De flesta anmälda hänger trots allt inte på forum som detta där startplatser annonseras ut.
Det är själklart eftersom möjligheten att överlåta officiellt inte finns, och eftersom faktum är att många anmälningar trots den "svarta marknaden" inte utnyttjas. De flesta anmälda hänger trots allt inte på forum som detta där startplatser annonseras ut.