Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Minns inte var jag läste det men det var någonstans på varvets hemsidor. Att visst kan man söka i resultat efter åldersklasser men när det gäller tävlingen så finns det endast 2 klasser: Damer och Herrar.
Blir väl fortfarande fel då om nummerlappen byter

Man undrar om ni försöker lösa världsfreden,tycker det är ett löjligt problem ni diskuterar.
I grund och botten handlar det om att arrangören är så fruktansvärt kåt på pengarna,hellst vill dom väl att så många så möjligt inte kommer till start,bara att ho

Det är väl snarare så att arrangören vill slippa att någon/några köper upp alla platser för att sälja dom till ockerpriser.

Men hur svårt är det att följa reglerna? Om man ställer upp i dessa tävlingar så förbinder man sig att bla följa Sv Friidrottsförbundets regler. Om man fuskar, ex låter någon annan springa i sitt namn eller dopar sig, så borde man diskas. Vissa kosttillsk

Tja, om det är helt ok att fuska så där kanske man skulle sälja sin plats billigt nått år, till någon snabb en förståss. Så kan man starta i nån av de första grupperna året därpå (#)

Seedningsloppen är en bra kassako för arrangören.

Nu må jag vara helt okunnig i ämnet, men vad tjänar jag på att sälja min plats ett år till någon som springer varvet på 1:32 och på det viset få en bättre startgrupp? Nästkommande lopp kommer jag ju att få bekänna färg - är jag byxad att slå föregående år

Duh, det är ju det jag menar (#)

OK, sorry, det framgick inte. 🙂

Så går det när man inte läser tråden ordentligt.

"Det ser ju bara löjligt ut att jag 2011 sprang på 1:32 (när jag sålde min plats) och sen året därpå kom in på 2:23. Jag skulle skämmas om min "lista" såg ut så. Det luktar ju fusk lång väg!!"
Jag skulle gissat på skador, inte fusk.