Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Tror de menar denna statistiken: http://www.goteborgsvarvet.com/Lopare/Resultat/Arkiv/Klassresultat-2004-08/2010/

Sen så är man fuskare om man startar i en senare startgrupp också eftersom det bryter mot reglerna.

Ah. Ja, där fanns faktiskt klassresultat åtminstone fram till 2010. Verkar verkligen värt att riva upp himmel och jord för. Kan inte folk som vill tävla i ålderklasser ställa upp i riktiga tävlingar som officiellt har dessa klassindelningar?

Varvet är oc

Är Björne med i de "speciella resultatlistorna"?

Om reglerna skulle ändras så att en större andel av de anmälda verkligen kom tillstart så skulle ju GV inte kunna sälja lika många platser. Jag antar att GV vill ha in samma intäkter som nu så då skulle anmälningsavgiften höjas.

Sen förstår jag inte varf

Jag tycker det är helt fantastiskt av en 88-årig dam att springa på 2:11!

Har Björne godkänt resultatet så det inte är hennes morsa som springer?

Många vill springa men har inte anmält sig i tid.
Många anmäler sig i tid men kunde inte springa av olika orsaker.

Är inte lösningen på problemet rätt enkel?

Lidingöloppets variant är väl bra tycker jag. Alla nöjda 🙂 Om arrangören av Stockholm Marathon

Kommentar från ovan: "Varvet är och förblir ett jippo. Kul att springa om man kommer fram bland folkmassorna, förvisso, men det är inte en tävling per se om man inte står i elitledet."

Göteborgsvarvet och alla andra kallar det en tävling, då det har tid

Enligt friidrottsförbundets regler för landsvägslopp är det bruttotiden som är den officiella. Så antingen är Göteborgsvarvet en femton olika tävlingar eller så (en för varje startgrupp) eller så har folket från grupp 2 och nedåt minst tio minuter mer i s

Regler blir ju värdelösa om man inte följer upp och bestraffar övertramp.