Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Detta är ju enkelt.

1. Helt sjukt att inte Gbg varvet hjälper till med namnbyte och startplats i den utsträckning det går tidsmässigt (mot avgift förstås, varför inte till välgörande ändamål?)

2. Helt klart är när bättre löpare ger sin nummerlapp till s

Andreas Andersson
Fast vad jag läst i tråden är det inte den "ekonomiska fördelen" för säljaren och det "oförtjänta deltagandet" för köparen vad som stör folk mest. Varför man inte kan unna folk just dessa "fördelar" har jag svårt att förstå, utifrån ren

Men det är det jag menar, alla fusk lyckas inte eller leder till framgång. En felaktig fusklapp är iaf en fusklapp ...

Personligen tycker jag det är otroligt konstigt att man inte ska få byta namn på ett deltagande.

Men med gällande regler så blir om och men helt ointressant. Vissa kan tycka att det är fusk, andra kan tycka att det är ok bara det är en sämre löpare som t

jag har själv sålt min startplats pga knäskada ser inga som helst problem med det. Tycker bara det är löjligt att ödsla energi på det. det behöver ju inte innebära fusk bara för någon springer i annat namn.

Dick
Jag tycker det är lite av ett I-landsproblom och vill inte heller ödsla för mycket tid och energi åt detta.

Däremot tycker jag det är fusk. Inte allvarligt men fusk likafullt

Alltid: fusk per definition om det är emot loppets regler (hur ifrågasättningsbara reglerna än kan tyckas vara).

Dessutom:

Köparen bättre än säljaren => 1) för bra "resultat" för säljaren som saboterar resultatlistor och seedning, 2) Köparraket som skap

Är det bara fusk om man är för snabb?

Nä.

"jag har själv sålt min startplats pga knäskada ser inga som helst problem med det. Tycker bara det är löjligt att ödsla energi på det. det behöver ju inte innebära fusk bara för någon springer i annat namn."

Behövs det ens diskuteras vad som räknas som fusk om det tydligt står i reglerna?

Varför det inte är tillåtet att springa i annans namn kan diskuteras, men så länge reglerna säger att det är otillåtet så är det ju det!

De som tycker annorlunda och mena

Borde finnas en marknadsplats för tradeing av nummerlappar både oanvända och använda.