Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFuskarna på Varvet
You need to log in to create posts and topics.

Dum fråga: Hur fungerar det här i de stora loppen utomlands? New York, Berlin, Boston marathon t ex? Tjejmilen New York, Dublin m fl?

Tack. Det kan man kalla konsekvenser. Har de någon koll av identiteter?

På Boston Marathon så måste du visa upp id-kort och startbevis när du hämtar nummerlappen som givetvis inte går att överlåta. Sen så förekommer det en del fusk ändå för det är ju inte så att du måste visa id vid starten.

Efter att jag lämnat in en protest mot att några löpare sprungit i annans namn på Stockholm Marathon har nu dessa personer strukits i den åldersindelade resultatlistan. Det gäller bland annat 7:an i M60 och 7:an i M50 men även några utanför topp tio. Pers

Av de 13 fuskare jag anmälde på Göteborgs Varvet har nu 10 diskats. Bra! Men troligtvis får de inte startförbud till nästa års tävling och Varvet har (ännu) inga planer på att tillåta omregistreringar eller återbetalning av startavgifter. Fusket lär därfö

Varför räcker det inte att de diskas?

Jag tycker vi skall införa dödstraff för dessa förbrytare! Det är ju verkligen ett skandalöst uppträdande de uppvisar! Fy och skäms på er som inte låter er startplats förspillas utan låter andra springa istället!

Tur att pensionärerna tar till vara sin fritid.

Eller kanske någon slags offentlig skampåle på någons blogg vore ett lagom straff? Man skulle kunna ha anslag i den lokala ica-butiken om att det bor fuskare i grannskapet?
Och givetvis spraya deras hus med hånande text.

Ett nationellt register över varvetförbrytarna enligt samma princip som det amerikanska sexual offender registry?

Fuskarna måste gå runt och få tillstånd från de boende innan de flyttar in i ett nytt område?

Nä, allvarligt. Det är en bra sak att du anmä