Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 09:17FuskarFarbrorn har väl fått hur många möjligheter som helst att uttala sig? (Och väl gjort det) Men sånt bryr väl sig inte anarkister om att notera?
FuskarFarbrorn har väl fått hur många möjligheter som helst att uttala sig? (Och väl gjort det) Men sånt bryr väl sig inte anarkister om att notera?
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 09:37Kanske skulle fuskarna drivas i en hord framför SÄPOjoggen som en sorts påminnelse om vad som händer om man springer "fel".
En årlig påminnelse om felaktiga löpare
Mer regler och högre startavgifter och gärna så många deltagare så att alla inte hinner s
Kanske skulle fuskarna drivas i en hord framför SÄPOjoggen som en sorts påminnelse om vad som händer om man springer "fel".
En årlig påminnelse om felaktiga löpare
Mer regler och högre startavgifter och gärna så många deltagare så att alla inte hinner s
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 11:09Men det måste väl inte vara ett brott mot svensk lag som ligger bakom en avstängning? Det är ju knappast olagligt att fuska i en löpartävling.
Men det måste väl inte vara ett brott mot svensk lag som ligger bakom en avstängning? Det är ju knappast olagligt att fuska i en löpartävling.
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 14:11Tja, bedrägeri, urkundsförfalskning, och liknande brott är väl inte helt "hårdkodat" i lagboken utan har väl en del med sammanhanget att göra, så något eller några av dessa brott kanske kan åberopas i detta fallet och eventuellt testas i domstol.
(Även o
Tja, bedrägeri, urkundsförfalskning, och liknande brott är väl inte helt "hårdkodat" i lagboken utan har väl en del med sammanhanget att göra, så något eller några av dessa brott kanske kan åberopas i detta fallet och eventuellt testas i domstol.
(Även o
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 15:41Förutsätter inte bedrägeri en ekonomisk vinning?
Och jag tror inte att det är urkundsförfalsknining heller. Möjligen i så fall missbruk av urkund. Men minnet sviker mig när det gäller lagtolkningar.
Men hurr som helst så stänger ju idrottsklubbar av idr
Förutsätter inte bedrägeri en ekonomisk vinning?
Och jag tror inte att det är urkundsförfalsknining heller. Möjligen i så fall missbruk av urkund. Men minnet sviker mig när det gäller lagtolkningar.
Men hurr som helst så stänger ju idrottsklubbar av idr
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 16:07Tycker det är många som skjuter på budbäraren...
- Missbruk av urkund torde det vara, har redan skrivit det tidigare.
- Påståendet "tveksam till om deras förbud mot att överlåta en startplats inte står i strid med svensk lag." är helt gripen ur luften,
Tycker det är många som skjuter på budbäraren...
- Missbruk av urkund torde det vara, har redan skrivit det tidigare.
- Påståendet "tveksam till om deras förbud mot att överlåta en startplats inte står i strid med svensk lag." är helt gripen ur luften,
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 22:26Grunden är att respektive lopp har ett maxantal möjliga deltagare. Sen kan varje arrangör välja mellan att 1) tillåta namnbyte och hålla ner maxantalet anmälda (eftersom större andel startar/fullföljer) eller 2) inte tillåta namnbyte och ha ett högre maxa
Grunden är att respektive lopp har ett maxantal möjliga deltagare. Sen kan varje arrangör välja mellan att 1) tillåta namnbyte och hålla ner maxantalet anmälda (eftersom större andel startar/fullföljer) eller 2) inte tillåta namnbyte och ha ett högre maxa
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 22:42Självklart ska det bestraffas med att det aldrig mer går att delta!
Både för säljare och ev identifierad köpare.
Självklart ska det bestraffas med att det aldrig mer går att delta!
Både för säljare och ev identifierad köpare.
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 22:45Jag kom på en jättebra bestraffning! Man hugger av en tå för varje fusktillfälle! Gärna lite asymmetriskt också... Jag tror det kan vara motiverande nog. 😀
Jag kom på en jättebra bestraffning! Man hugger av en tå för varje fusktillfälle! Gärna lite asymmetriskt också... Jag tror det kan vara motiverande nog. 😀
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 23:00Eftersom de fuskat så är de säkert inavlade och har 7 tår på varje fot.
Eftersom de fuskat så är de säkert inavlade och har 7 tår på varje fot.