Quote from Elias Engqvist on 12 January 2012, 16:24Jag erkänner direkt - men det är ju inte särskilt svårt!
Jag erkänner direkt - men det är ju inte särskilt svårt!
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 12:40Sådärja. Då körde jag rundan (25 km, 2:16) helt utan mat före, och för första gången *helt* utan sportdryck. Drack för övrigt bara 2 dl vatten under rundan. Gick hur bra som helst ("pers", med en minut). Har nog aldrig känt mig piggare på slutet på denna
Sådärja. Då körde jag rundan (25 km, 2:16) helt utan mat före, och för första gången *helt* utan sportdryck. Drack för övrigt bara 2 dl vatten under rundan. Gick hur bra som helst ("pers", med en minut). Har nog aldrig känt mig piggare på slutet på denna
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 16:20Bra jobbat! Knepet är att väggen blir så mycket mjukare för var gång att det nog bara syns utifrån ev. första gången... Om du nu öht ska sikta mot att krascha in i den. Varför inte bara öka dina lp lite lite försiktigt i taget?
Bra jobbat! Knepet är att väggen blir så mycket mjukare för var gång att det nog bara syns utifrån ev. första gången... Om du nu öht ska sikta mot att krascha in i den. Varför inte bara öka dina lp lite lite försiktigt i taget?
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:06Jag ändrar mig helt. Det går alldeles utmärkt att springa längre på bara vatten. Sänka tempot hjälpte men tror när man lärt känna sina signaler bättre även kan trycka på lite mer. Mycket vana och inställning. Ska testa runt lite mer och får återkomma.
Jag ändrar mig helt. Det går alldeles utmärkt att springa längre på bara vatten. Sänka tempot hjälpte men tror när man lärt känna sina signaler bättre även kan trycka på lite mer. Mycket vana och inställning. Ska testa runt lite mer och får återkomma.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:55Men en lägre ansträngning/puls sänker behovet av glykogen.
Men en lägre ansträngning/puls sänker behovet av glykogen.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 22:0125 km på 2.16...bra jobbat.
Med den farten är man bra tränad, eller har bara begåvning. Jag tror att man klarar det utan vatten... hmmm, du visade det ju. På sommaren kanske man vill ha lite då det är varmare utomhus.
25 km på 2.16...bra jobbat.
Med den farten är man bra tränad, eller har bara begåvning. Jag tror att man klarar det utan vatten... hmmm, du visade det ju. På sommaren kanske man vill ha lite då det är varmare utomhus.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 13:48Men nånstans måste vi ju ha en punkt där det är bättre att tillföra energi och kunna springa samma tid/puls i lite högre tempo än att inte äta nått och bara sänka tempot? Eller är det endast att träna fettförbränning och inget annat man vill göra på dessa
Men nånstans måste vi ju ha en punkt där det är bättre att tillföra energi och kunna springa samma tid/puls i lite högre tempo än att inte äta nått och bara sänka tempot? Eller är det endast att träna fettförbränning och inget annat man vill göra på dessa
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 14:47Om det står mellan att lagga ihop och avbryta passet, få ångest inför kommande LP o.s.v. så är det dålig träning. Vill man ta lite kolisar och klara längre pass så gör man det. Det blir bara lite olika saker man tränar. Idag hade jag själv ett mys-LP hel
Om det står mellan att lagga ihop och avbryta passet, få ångest inför kommande LP o.s.v. så är det dålig träning. Vill man ta lite kolisar och klara längre pass så gör man det. Det blir bara lite olika saker man tränar. Idag hade jag själv ett mys-LP hel
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 09:43sätt fettmotorn åt sidan så har du kvar:
* stärkning på leder och ligament
* hjärtat får pumpa med hela sin volym i en takt som är gynnsam.
* arbeta på att pressa upp aeroba tröskeln på ett mindre slitsamt sätt...tror jag
sätt fettmotorn åt sidan så har du kvar:
* stärkning på leder och ligament
* hjärtat får pumpa med hela sin volym i en takt som är gynnsam.
* arbeta på att pressa upp aeroba tröskeln på ett mindre slitsamt sätt
...tror jag
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 10:02Absolut, blir man omotiverad är det ju väldigt negativt. Men tänkte mer på de rent fysiologiska aspekterna vilket som ger mer i långa loppet.
Själv körde jag ett 2,3milspas igår efter en långfrukost med tidning och tv, vid slutet började benen vara gansk
Absolut, blir man omotiverad är det ju väldigt negativt. Men tänkte mer på de rent fysiologiska aspekterna vilket som ger mer i långa loppet.
Själv körde jag ett 2,3milspas igår efter en långfrukost med tidning och tv, vid slutet började benen vara gansk