Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGlykogen och morgonlöpning...
You need to log in to create posts and topics.

Ett riktigt tufft intervallpass sliter nog mer än ett 3-timmars joggingpass.

Det finns en hel del spekulationer om träningsanpassning vid hårt nedbrytande pass och vid upprepning.
Men än så länge har inga studier gjorts, troligtvis av etiska skäl.

Man gjorde en hel del fysiologiska tester och upptäckter under multisport SM öööhhh

Ja det tror jag också. Däremot går det alltid träna något dagen/arna efter då det inte handlar om att tömma kroppen p.s.s som vid långa långpass.

Ja, Prim körde 6-7-8-6-7-8 osv under ett antal år och det fungerade ganska bra.

Bäckstedt körde 5-6-7-6-2-5-6-7-6-2 osv och det verkade fungera det också.

timmar cykel per dag?

Ja,

Ok, min första tanke är att de här killarna inte körde ett pass om dagen utan snarare 3pass/dagen. Eller? Du har rätt i att det kanske inte är själva tömningen som är bekymret utan snarare det monotona slitaget på leder och andra mjukdelar som det är i lö

Ja, nu är du något på spåret. Bra löpsteg och varierat underlag är nog vettigt för löpare.

Cyklister "hatar" att köra samma rundor. Jag har nog kört "alla" asfalterade vägar i halva Skåne.

PP: Jag vet faktiskt inte! Men det är ju både tids- och fartberoende. Men jag har satt stopp vid 30-32 km / 2,5 h och kommer knappt ha några längre LP än så.

Jag springer fortare på mina LP nu än förut men har hela tiden ungefär försökt följa Jack Daniel

haha macka och kaffe...du är FETT körd no hardcore LP 😉