Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGlykogen och morgonlöpning...
You need to log in to create posts and topics.

7 dagar på en vecka. Man behöver inte träna allt under samma pass 🙂

Men man ska väl träna sex av dom dagarna? Då är det bara att gneta på dagen efter igen.

Precis!

@PJ: Jo, som du säger så finns det en punkt där man lär kunna köra på mer genom att tillföra energi.

För mig, dock, så har jag inte känt någon skillnad på mitt LP nu kontra för ca 3 månader sedan, när jag tog bar/banan före och började dricka sportdryck

Ang vatten på sommaren: Drick inte mer under träning (läs inget). Drick mer mellan träningarna!

Är det en kommande trend att man inte ska dricka alls under träning?

Lustigt att rekommendationerna går från: ingen dryck, till massor med sportdryck, till drick när man är törstig, och (eventuellt?) tillbaka till ingen dryck igen. Cirkeln har slutits.

Gör som ni vill. Det passar säkerligen inte alla.

Det finns väl inget att vinna på att inte tillföra vatten under passet om det är varmt och man förlorar mycket vätska. Kolhydrater är en annan sak, men att inte dricka vatten och därigenom riskera överhettning och att inte klara hela (lång)passet är bara

Man tillför inte kolhydrater för att vänja kroppen med att förbränna fett. Varför inte lära kroppen att klara sig på enbart vätskeresurserna?

Jag tror inte att kroppen kan lära sig hushålla med vatten då det t.ex. är varmt ute eftersom svettningen ingår i kitet för att hålla oss svala. Och varför försöka träna upp något som vi som art förmodligen inte har förmågan att träna upp?