Quote from Jonny Persson on 27 November 2011, 21:51Klas: Jag har tränat väldigt mycket på att få bästa möjliga verkningsgrad just i maratonansträngning och det ger effekt. Men det krävs tillvänjning som med allt annat.
Klas: Jag har tränat väldigt mycket på att få bästa möjliga verkningsgrad just i maratonansträngning och det ger effekt. Men det krävs tillvänjning som med allt annat.
Quote from Funbeat user on 27 November 2011, 22:13Inspirerande (t+)
Inspirerande (t+)
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 08:44Nu vill jag absolut inte överdramatisera detta med väggen, det var inte min avsikt! Undvik att vara långt hemifrån utan mobil då det är kallt ute så är det helt safe! Man kan lätt promenera hem i lugn & ro förutsatt att man inte bli avkyld och annat dumt.
Nu vill jag absolut inte överdramatisera detta med väggen, det var inte min avsikt! Undvik att vara långt hemifrån utan mobil då det är kallt ute så är det helt safe! Man kan lätt promenera hem i lugn & ro förutsatt att man inte bli avkyld och annat dumt.
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 18:34Körde idag igen på fastande samt vatten först. Väntade tills 14 km med sportdryck (11.5 km förra helgen). Totalt 25.5. Gick bra det med, tveksamt om jag känner någon skillnad hittils.
Körde idag igen på fastande samt vatten först. Väntade tills 14 km med sportdryck (11.5 km förra helgen). Totalt 25.5. Gick bra det med, tveksamt om jag känner någon skillnad hittils.
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 00:01Inspirerad av tråden sprang jag en kortare sträcka backvarv i mellanmjölkslandet (75-85% av HRmax) på fastande mage. Passet i sig kändes ju lätt, men senare på dagen tyckte jag livet var rätt mesigt. Nja... Det gav nog inte så mycket tillbaka helt enkelt.
Inspirerad av tråden sprang jag en kortare sträcka backvarv i mellanmjölkslandet (75-85% av HRmax) på fastande mage. Passet i sig kändes ju lätt, men senare på dagen tyckte jag livet var rätt mesigt. Nja... Det gav nog inte så mycket tillbaka helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 08:13Jag tror att man måste över 25-27 km / 2 h någonstans för att verkligen träna upp fettförbränningen, eller träna upp kroppens förmåga att upprätthålla blodsockerhalten till hjärnan, eller vad det nu är för någonting man tränar upp. Och om det tvistar ju ä
Jag tror att man måste över 25-27 km / 2 h någonstans för att verkligen träna upp fettförbränningen, eller träna upp kroppens förmåga att upprätthålla blodsockerhalten till hjärnan, eller vad det nu är för någonting man tränar upp. Och om det tvistar ju ä
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 11:09Jag brukar inte ha problem att springa på fastande mage, men efter 20 km behöver jag någon typ av socker för att hålla någorlunda mental nivå. I morse sprang jag 48 km före frukost och behövde då både några snickers och nästan en liter sportdryck för att
Jag brukar inte ha problem att springa på fastande mage, men efter 20 km behöver jag någon typ av socker för att hålla någorlunda mental nivå. I morse sprang jag 48 km före frukost och behövde då både några snickers och nästan en liter sportdryck för att
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 12:42Anders, jepp, det är planen. Dvs att prova väggen. Men jag tar det gradvis, ökar på ett par km för varje helg. Det är inte så lång tid kvar tills sportdrycken hamnar vid 22 km (ca 2 timmar för mig). 🙂
Anders, jepp, det är planen. Dvs att prova väggen. Men jag tar det gradvis, ökar på ett par km för varje helg. Det är inte så lång tid kvar tills sportdrycken hamnar vid 22 km (ca 2 timmar för mig). 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2011, 17:57Söker efter en studie med positiva resultat angående train low compete high, någon som ev. kan länka en? 🙂
Söker efter en studie med positiva resultat angående train low compete high, någon som ev. kan länka en? 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2011, 19:33Som sagt, låga glykogennivåer i musklerna och "fastande mage" är inte samma sak.
http://ormmicke.wordpress.com/2011/01/26/okad-fettforbranning-efter-traning-med-laga-glykogennivaer/
http://ormmicke.wordpress.com/2011/02/01/traning-med-laga-energinivaer-
Som sagt, låga glykogennivåer i musklerna och "fastande mage" är inte samma sak.
Ökad fettförbränning efter träning med låga glykogennivåer
http://ormmicke.wordpress.com/2011/02/01/traning-med-laga-energinivaer-