Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandla löpskor via internet
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, Nimbus 12 köpte jag ett par som var alldeles för smala, men du verkar ha köpt den vida/breda modellen, vilket var smart. Nimbus 12 skorna är de enda skor som blev min flopp när det gäller näthandlandet för min del. Trodde att just den modellen sku

Hade Du provsprungit dem hade Du aldrig köpt dem. 😉

W står väl för Wide antar jag? Hursom, om ett år vet jag om de funkade. Jag ÄR ju eg en Nike-fantast, men man måste vara flexibel och inse att ens löpsteg förändras ju längre tid man springer. Iaf har

Sylvia, helt sant, det var för bekvämt att bara sitta där hemma o trycka på köpknappen 🙂 Som tur är så har jag gjort en hel del andra fynd och fått hem skor för bara några hundralappar som är helt ok att springa i! Man får vara beredd på att det blir bo

Sylvia, har du kört ngt "ritkgit" pass i dina nya Nimbus? Du får ge mig en bra rapport över hur de var.

@Marcus
Jag tror Sylvia syftar på "Woman" med "W", anar att du tog det som "Wide". Tror att det bara är NB som säljer olika vidder här i sverige. Själv så beställde jag Nimbusen i bredden 2E från england.

Peter, Det stämmer at jag tog det för wide. Har du kört i dina 2E? Hur känns de att springa i?

När man beställer skor från nätet gäller det verkligen att ha tungan rätt i mun så man inte blandar ihop US och UK storlekar m.m. (som jag också har lyckats me

Marcus, nej, inget "riktigt" pass - vad det nu är. 😉 Dock märker jag en stor skillnad på att komma upp ordentligt på framfoten i höga farter. DET har jag testat.

Mina Nike Structure Triax har funkat OK, men något har liksom inte stämt när jag har velat

@Marcus
Jag har sprungit i 11:an som jag köpte förra våren. Den har fungerat klanderfritt, nemas problemas. Nu springer jag i ett par Saucony Triumph 8 (Vizipro), en liknande sko som Nimbusen skulle jag vilja säga. Rekomenderas.

Peter, 11.an har jag haft 2 st av och har fungerat klockrent. Numera kör jag dock på Mizuno Wave Ultima 2 som är nya favoritskorna och har 2 st av dessa som jag skiftar med.

Sylvia, De där skorna såg iaf riktigt tjejiga ut så ngn felbeställning på sådan

Tyvärr är de så där läskigt rosa. Passar inte alls med min svart/oranga Craft-outfit! (#) 😉

OK, jag sprang drygt 5 km i lördags och drygt 9 igår i olika farter för att testa, och jag tycker nog de svarade snabbt. Speciellt i branta backar var de smidiga