Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

mats:

ner mot och strax under 3 timmar är realistiskt. med fler långpass och gynnsammare väder, mitt pers är från sthlm i år, så ska det gå.

Först 3:10 (faktiskt sub 3:09:47 för att slå pappas och släktrekordet) på SM och sedan sub 3 i Berlin slutet av september.

Mats,

dina 1:26 ger med kalkylatorn på Running for fitness (http://bit.ly/ReqeeM) följande resultat på maran:

Baserat på ålder:
03:01:25
Baserat enligt VO2 max
02:59:25
Beräknat enligt Riegels formel:
02:59:17
Beräknat enligt Camerons formel:
03:02:44
B

enl running for fitness ser det inte så bra ut för mig om jag använder min halvmaratid, 1:27:18. (33 årig gubbe)

03:03:51
03:02:04
03:01:59
03:05:30
03:03:21

använder jag istället min miltid på 37:53 ser det plötsligt mycket ljusare ut att nå under tre

Mikael,

tjuvtittade på din träning och det verkar som om din träning mer varit inriktad på milen än på längre distanser… 🙂

Observera att jag verkligen är lekman i sammanhanget - men min teori är att du genom ett 2-3-milspass per vecka i ett halvår sam

absolut joakim!

var inne i en bra period i våras med ett långpass per helg, med långt avser jag allt mellan 22-36 km. milen-träningen kommer automatiskt då det är svårt att ge sig ut på långpass mitt i veckan (mörkt, kallt, livspussel you name it!)

Ja, jag vet hur det är Mikael. Det tar ju en del tid att få ihop tillräckligt många mil. Liknande upplägg här - även om mitt mål snarast är att komma under 4 timmar… 🙂

jag vill bara uppdatera mina tider 10 veckor senare

5km 22:58 --> snart nå jag mitt mål av 22:30

10km 48:11 --> ny mål under 46

15km 1:18:06

20km 1:48:00

jag hoppas att hitta en lucka innan mars där jag kan springa 2mil igen. Men den 1 maj ska jag

Min stora svaghet är långdistans helt klart. Upp till Lidingöloppet i sträcka klarar jag att hålla relativt bra fart, men sen väggar jag. Misstänker att det är slarvet med långpassen som är största orsaken.

Är det långpass jag bör satsa på under 2013 fö

Per: Ökad volym i allmänhet och långpass i synnerhet. Rätt givet.

Det spelar ingen roll att man känner sig som en kung/drottning i 30 km om de avslutande 12 är en nära-döden-upplevelse. Och det blir det ju liksom helt garanterat om man inte sprungit läng