Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Hi hi jag måste vara trögfattad men jag fattar fortfarande itne varifrån uppgiften om 21 sek på 100 m kommer ifrån. men du kan alltså maxa på 3.30 min/km? Det är ju ruskigt fort! Hur som helst, glöm det 🙂 Moa Lantas tips om "favoritpass" var jättebra, a

Att hon maxade i 3:30-tempo kom från Jessies inlägg 2012-08-11 19:06.
3:30 = 210 s /km vilket motsvarar 21 s/100m. Det är där det kommer från.

Tittar man sen på Jessies träningspass hon länkade till, så var de snabba intervallerna strax under100 m, så öv

Moa: Jag har följt program förr, men jag tror jag tycker den här varianten är roligare! 😉

Henrik: Nu utgår du ifrån att jag har en mellantidsknapp.. det vet jag inte alls om jag har?

Den verkar vara inställd på autolap 1:00 km, eftersom du fått in tider för varje km.
Är det en Garmin-klocka kan det vara knappen nere till höger som är mellantid/lap.

Äntligen en förklaring! 🙂

Hur snabbt man springer per kilometer är ju liksom bara intressant om man springer (minst) en kilometer. Springer man 50-100-150 meter är det ju så långt ifrån en kilometer att det känns helt orelevant att gå upp och jämföra med kilometertiderna. Det var

Ja, det var ju det jag var ute efter Sara! Jessie, hur ser planen ut för veckan i övrigt?

Go go Jess =)

Sandra: JAG har ingen plan egentligen, jag får den ju här? 🙂

Fast löpning varannan dag är grundbulten i en period framåt, så det är väl det jag utgår ifrån i alla fall.

Nu får jag snart gå hem från jobbet och när jag vaknar imorgon hoppas jag att någo