Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 21:10Jamen Du skrev det själv och du svarade ja på Jesper Nelsens fråga om du verkligen sprang i 3.30 min/km. Dvs Superfort!
"Jesper: När jag körde intervaller senast maxade jag runt 3:30-tempo. Ska jag gå på snitthastighet på ett intervallpass då för att up
Jamen Du skrev det själv och du svarade ja på Jesper Nelsens fråga om du verkligen sprang i 3.30 min/km. Dvs Superfort!
"Jesper: När jag körde intervaller senast maxade jag runt 3:30-tempo. Ska jag gå på snitthastighet på ett intervallpass då för att up
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 21:11Sandra: Jag repeterar då det som Sara skrev. 21sek på 100meter är knappast jättefort. Eller det kanske du tycker?? *förvirrad.nu*
Sandra: Jag repeterar då det som Sara skrev. 21sek på 100meter är knappast jättefort. Eller det kanske du tycker?? *förvirrad.nu*
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 21:13Jag tycker det var svårtolkat. men det spealr ingen roll! Det viktiga är att DU vet 🙂 Jag missförstod helt enkelt. Skulle vara kul om du provade en km på bana för att veta exakt din fart. Garmin kan ju ibland visa fel som nån skrev.
Jag tycker det var svårtolkat. men det spealr ingen roll! Det viktiga är att DU vet 🙂 Jag missförstod helt enkelt. Skulle vara kul om du provade en km på bana för att veta exakt din fart. Garmin kan ju ibland visa fel som nån skrev.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 22:31Men "mäta vid den snabbaste punkten" - är inte det maxfart, snarare än snittfart för intervallen?
(inte för att det spelar någon roll för Jessies träning, men jag undrar lite ur "garminsynvinkel" liksom)
Men "mäta vid den snabbaste punkten" - är inte det maxfart, snarare än snittfart för intervallen?
(inte för att det spelar någon roll för Jessies träning, men jag undrar lite ur "garminsynvinkel" liksom)
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:24Man kan få väldigt roliga maxvärden på sin Garmin. Ibland är de en aning relevanta, "jaha jag springer fort i nerförsbackar", eller "efter fem sekunder och sedan inte mer", ibland handlar det om hur fort armen svänger och så det pålagrat farten för hela k
Man kan få väldigt roliga maxvärden på sin Garmin. Ibland är de en aning relevanta, "jaha jag springer fort i nerförsbackar", eller "efter fem sekunder och sedan inte mer", ibland handlar det om hur fort armen svänger och så det pålagrat farten för hela k
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:52Bra gjort att springa i värmen på förmiddan. Det är även min akilleshäl.
Hur ser det ut idag? Vila? Kör du nån alternativ träning?Hej o Hå!
Bra gjort att springa i värmen på förmiddan. Det är även min akilleshäl.
Hur ser det ut idag? Vila? Kör du nån alternativ träning?
Hej o Hå!
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 10:28Eftersom diagram, kartor och tabeller är det jag är dokumenterat sämst på (bara att kontrollera alla mina högskoleprov från 90-talet till nu!) så överlåter jag istället till er andra att själva analysera det min Garmin spottade ur sig under mitt intervall
Eftersom diagram, kartor och tabeller är det jag är dokumenterat sämst på (bara att kontrollera alla mina högskoleprov från 90-talet till nu!) så överlåter jag istället till er andra att själva analysera det min Garmin spottade ur sig under mitt intervall
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 11:10Jag förstod inte diskussionen om intervallfart ovan?
"Skulle vara kul om du provade en km på bana för att veta exakt din fart."
Vad har tusenmetersintervaller med 100m-intervaller att göra med varandra? Tusingar springer man väl nära sin målfart medan
Jag förstod inte diskussionen om intervallfart ovan?
"Skulle vara kul om du provade en km på bana för att veta exakt din fart."
Vad har tusenmetersintervaller med 100m-intervaller att göra med varandra? Tusingar springer man väl nära sin målfart medan
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 11:14Man kör väl alltid maxfart på alla intervaller? Fast det är lite olika maxfart på olika intervaller.
Man kör väl alltid maxfart på alla intervaller? Fast det är lite olika maxfart på olika intervaller.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 11:44*skratt*
Såg just denna tråd. Med så här många PTs närvarande så får Jessie det svårt att banga en träning.
Igår gjorde hon milen på långsamt tempo så nästa pass bör vara...? Någon typ av intervaller? Löpstyrka?Jessie- kör hårt och om du blir snabbare s
*skratt*
Såg just denna tråd. Med så här många PTs närvarande så får Jessie det svårt att banga en träning.
Igår gjorde hon milen på långsamt tempo så nästa pass bör vara...? Någon typ av intervaller? Löpstyrka?
Jessie- kör hårt och om du blir snabbare s