Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Fröknarna Karlsson i Runday lurade ut oss på backintervaller idag så för att inte jag ska lida ensam tycker jag du kan köra backintervaller imorgon. 😉

Om man kan springa avspänt i hög fart om så bara 100 m, har man bättre förutsättningar att bli snabbare på milen än om man inte alls kan springa fort utan att det känns jättefel o jättejobbigt.

Jessie, jag tycker oxå det är roligare att du kör denna variant ist för schema. 😀

Att säga att någon springer i tex 3:30-fart är ju bara att ange en hastighet. Det har ingenting att göra med hur långt man orkar springa. Ekvivalent med att säga att du springer i 11km/h. Det betyder varken att du orkar springa en timme eller 11 km, det ä

Kan vi kanske sluta snöa in på vad jag hade för maxhastighet på sprintintervaller för nån vecka sen enligt min Garmin och min egen oförmåga att göra om en kurva till information man har någon nytta av? Tack?

Edward: Backintervaller it is then.

Lycka till Jessie. Gogogo!!!!! 🙂

Backintervallerna jag skulle sprungit igår blev av idag. Varför kommer framgå senare ikväll.... BILD:http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-merv/shades.gif

Man kanske ska springa fler vändor än jag gjorde idag för att det ska vara "på riktigt" men tre

Bra där! Ser fram emot att upptäcka varför de hamnade dagen efter. 🙂

Eftersom jag har haft ganska stora problem med träningsvärk efter intervallpass så kör jag idag ett litet experiment med mig själv. Jag sprang backintervaller mitt på dagen (12:00) och nu kom jag just in efter en komforttemporunda runt "kvarteret".
Däreme

Håller med om att det är lite irriterande att Funbeat (Google maps) justerar längden på passet och därmed hastigheten.

Kul jämförelse med ridsporten där, borde jag ha känt till. Eftersom jag gärna drar paralleller mellan människa och djur annars borde ja