Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Jag inser ju självklart hur det ser ut, jag hade bara inte räknat med att hunden skulle bli så sjuk och att känslorna kring det skulle vara så förlamande. 🙁 Att springa känns över huvud taget plötsligt helt irrelevant, även med Lidingöloppet precis runt

Jessie - känner igen dina funderingar från en bekant till mig som varit i en liknande situation. Personen ifråga gav sig häromdagen ut på sin första löprunda på länge - helt utan krav och totalt utan funderingar om snitttempo eller liknande utan bara för

Joakim: Ja, mer kravlöst är ju EN väg. Fast jag tror att det är mer "just idag MÅSTE jag springa" som är boven för mig? Jag är ganska bra på att strukturera upp träningspassen när de väl blir av och kvalitetspassen är ofta roligare än de där mer luddiga p

Om jag ska tala utifrån egen erfarenhet så händer det ofta att jag byter dagar - tar ett långpass en söndag istället för lördag eller ett kvalitetspass en måndag eller onsdag istället för tisdag. Eller slänger in ett extrapass någonstans om jag får feelin

Det är helt ok att omständigheter sker och påverkar träningen till stor del. Det viktiga är ju att då inse att det kommer få stor betydelse för träningen och att man tappar form. Kalendern ljuger aldrig

Det är lustigt hur olika vi är. Om inte jag hade mitt fasta springschema så vet jag att det skulle balla ur ganska snart. Själv behöver jag att bara ge mig ut, utan att tänka eller frågasätta. Å andra sidan har jag aldrig (ännu) gjort ett "kvalitetspass".

Sant, Erik.

Man kan t ex sätta upp veckomål - antingen på tid eller sträcka. T ex träna 150 min/v eller springa 20 km/v i Jessies fall? Fasta veckodagar är väl inte jätteviktigt, så länge kontinuiteten finns där.

Dubbelpost, sorry(H)

Tibor, på något sätt så tycker jag ofta det automatiskt blir någon slags kontinuitet i veckoupplägget av olika skäl. För de som jobbar mån-fre så passar troligen långpassen bättre på helgen. Och om man inte är en riktig löparkanon så vill man troligen int

Jag förstår hur du tänker, Joakim. Och jag håller med, att ge sig ut kravlöst kan vara ett jättebra sätt att hitta glädjen, som sen leder till andra saker.

Jag mer gav ett annat perspektiv, hur man på ett helt motsatt sätt till "det fria och mer spontana