Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Ingen förtjänar att känna sig hotad av en hund - "människor först".

Jag förstår verkligen er som är rädda eller känner obehag för hundar, samtidigt förstår jag er som är hundägare då jag själv sedan 8 år har hund. Tyvärr har jag brustit själv som hundäga

>och har man en hund som kan bita barn
Existerar det hundar som inte kan bita barn?

Min mamma har en _stor_ hund, Landseer som hon inte har full kontroll över. Han kom lös en gång (hon bor långt ut på landet) och just då var det en joggare i närheten. Hunden som nog är lite understimulerad också, sprang ikapp joggaren och 1 timma senare

Jag kan ju säga att jag är både förälder och hundägare,,,,mina hundar är mina hundar,,mina barn är mina barn,,,,mina hundar kan aldrig bli som mina barn.

Jag är också både förälder och hundägare och jag håller så klart med, mina barn är mina barn och min hund är min hund. Andras j-la ungar däremot... (H)

Men det är en helt annan diskussion.

Haha, ja mina barn och andras ungar heter det ju 😀

Eva Holmer: Jag hoppas verkligen att jag missuppfattat dig, för du kan väl inte mena på fullaste allvar att orienteraren skulle ha stannat mitt under pågående tävling för att du hade din hund lös? Och om du vet att du har dålig disciplin på din hund, varf

Värst vad många smidiga personer det finns här då när ett problem har uppstått pga att någon gjort fel.

Nej, han behövde inte stanna, men hela livet hade blivit enklare för bl.a. honom om han gjort det. Samma sak om det kommer någon okunnig som försöker

Men det handlar inte om det här.

Det handlar om en person som har dålig kontroll över sin hund men försöker vältra över ansvaret på någon som absolut inte har någon skuld i att hunden stuckit.

Henrik D: Personligen tycker jag att det är en absurd och irrationell idé att offret ska behöva ändra sitt beteende, när det i själva verket är lagöverträdaren som gjort fel. I ett rättssamhälle fungerar det helt enkelt inte att man rättfärdigar ett lagbr