Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 14:57Han hade med sig en (som han själv sa) inte säker hund i en folksamling runt en majbrasa, ska jag ha mitt barn i koppel eller ? Det är också lite svårt att få fram det överlägsna och nedlåtande sätt han sa det på men tro mig när jag säger att det inte var
Han hade med sig en (som han själv sa) inte säker hund i en folksamling runt en majbrasa, ska jag ha mitt barn i koppel eller ? Det är också lite svårt att få fram det överlägsna och nedlåtande sätt han sa det på men tro mig när jag säger att det inte var
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:00Tycker iaf att barn borde lära sig direkt att man inte går i närheten av främmande hundar. Sen kan man ju självklart säga det på ett mkt finare sätt.
Tycker iaf att barn borde lära sig direkt att man inte går i närheten av främmande hundar. Sen kan man ju självklart säga det på ett mkt finare sätt.
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:13"Hunden är inte riktigt pålitlig" har jag själv använt vid ett flertal tillfällen. Det är faktiskt ofta dent enklaste (för att inte säga det enda) sättet att få folk att låta bli att tafsa på min hund.
Min hund är i flock med mig - han/hon skall inte (be
"Hunden är inte riktigt pålitlig" har jag själv använt vid ett flertal tillfällen. Det är faktiskt ofta dent enklaste (för att inte säga det enda) sättet att få folk att låta bli att tafsa på min hund.
Min hund är i flock med mig - han/hon skall inte (be
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:16Eva.
Det är på inget sätt någon annans ansvar att stanna för att du ska kunna hålla koll på din hund. Det ska du klara helt utan hjälp.
Egotrippad passar som beskrivning på dig enligt vad som framkommit här.
Ansvaret är ditt och bara ditt.
Eva.
Det är på inget sätt någon annans ansvar att stanna för att du ska kunna hålla koll på din hund. Det ska du klara helt utan hjälp.
Egotrippad passar som beskrivning på dig enligt vad som framkommit här.
Ansvaret är ditt och bara ditt.
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:19>Ja, man ska hålla koll på sin hund och visa hänsyn.
Men det hade du inte och det gjorde du inte.>Men det måste även fungera åt andra hållet.
Hittar du bara på nu? Därför att jag kan inte påminna mej nån ordningsstadga där det står att när det finns lö
>Ja, man ska hålla koll på sin hund och visa hänsyn.
Men det hade du inte och det gjorde du inte.
>Men det måste även fungera åt andra hållet.
Hittar du bara på nu? Därför att jag kan inte påminna mej nån ordningsstadga där det står att när det finns lö
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:23Jag är hundägare och pappa till en 3 årig tös men jag låter aldrig henne gå fram till en okänd hund utan ägarens samförstånd.
Däremot tycker jag att det är bra att barn lär sig hur man umgås med hundar.
Så fråga gärna oss hundägare om det är Ok. (kanske
Jag är hundägare och pappa till en 3 årig tös men jag låter aldrig henne gå fram till en okänd hund utan ägarens samförstånd.
Däremot tycker jag att det är bra att barn lär sig hur man umgås med hundar.
Så fråga gärna oss hundägare om det är Ok. (kanske
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:24Eva Holmer: Jag läste också hela ditt inlägg och det gjorde mig så förbannad! Precis som andra har sagt så är det just sådana hundägare som du som den här tråden handlar om! Som tror sig ha koll på sin hund men som inte har det! :@
Eva Holmer: Jag läste också hela ditt inlägg och det gjorde mig så förbannad! Precis som andra har sagt så är det just sådana hundägare som du som den här tråden handlar om! Som tror sig ha koll på sin hund men som inte har det! :@
Quote from Camilla Höög on 27 February 2009, 15:25Om inte en hund kan kallas in eller fås att stanna direkt så ska den hållas kopplad eller endast släppas lös på anvisad plats typ hundgård. Det gäller oberoende av om man kan eller inte kan förvänta sig att folk dyker upp på platsen.
Visst ska man försök
Om inte en hund kan kallas in eller fås att stanna direkt så ska den hållas kopplad eller endast släppas lös på anvisad plats typ hundgård. Det gäller oberoende av om man kan eller inte kan förvänta sig att folk dyker upp på platsen.
Visst ska man försök
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 15:35"Nästa gång är det inte en vuxen människa som drar till sej hundens "uppmärksamhet", då är det ett rådjurskid, cyklande eller springande barn eller andra hundar. Dom fyller heller inte i nån infoblankett innan dom ger sej ut."
Eller ett vildsvin...
Saxa
"Nästa gång är det inte en vuxen människa som drar till sej hundens "uppmärksamhet", då är det ett rådjurskid, cyklande eller springande barn eller andra hundar. Dom fyller heller inte i nån infoblankett innan dom ger sej ut."
Eller ett vildsvin...
Saxa
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 16:46Angående främmande barn som går fram till hundar är detta faktiskt ett stort problem. Den äldsta hunden vill inte träffa nya personer och den yngsta hoppar etc. Men likt förbaskat låter föräldrar barnen bara springa fram, de ser ju så snäll ut ?!?! Och se
Angående främmande barn som går fram till hundar är detta faktiskt ett stort problem. Den äldsta hunden vill inte träffa nya personer och den yngsta hoppar etc. Men likt förbaskat låter föräldrar barnen bara springa fram, de ser ju så snäll ut ?!?! Och se