Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 18:45"eva, det är just såna som dig vi pratar om. Såna som inte kan hantera sin hund rätt!"
Christer!
Detta med att använda ett obestämt "vi" var väl lite slarvigt ändå?
Eller gäller det bara religionsdiskussioner kanske. 😀
"eva, det är just såna som dig vi pratar om. Såna som inte kan hantera sin hund rätt!"
Christer!
Detta med att använda ett obestämt "vi" var väl lite slarvigt ändå?
Eller gäller det bara religionsdiskussioner kanske. 😀
Quote from Elias Engqvist on 27 February 2009, 18:49oops, kanske inte alla då, men ganska många. Jag tycker att Eva ska läsa igenom diskussionen och tänka igenom allt en gång till...
oops, kanske inte alla då, men ganska många. Jag tycker att Eva ska läsa igenom diskussionen och tänka igenom allt en gång till...
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 19:09Skulle väl haft en 😉 bredvid citatet. Självklart är det ägaren som brister när hundar är i vägen eller attackerar (oavsett om det är ägare eller barn). Det jag skrev lite senare var ju att man ska säga att det är tillåtet så att ägaren hör och hajar till
Skulle väl haft en 😉 bredvid citatet. Självklart är det ägaren som brister när hundar är i vägen eller attackerar (oavsett om det är ägare eller barn). Det jag skrev lite senare var ju att man ska säga att det är tillåtet så att ägaren hör och hajar till
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 20:49hehe.... 😉
hehe.... 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 21:05För övrigt så tror jag det är uppsala löparklubb som brukar springa intervaller här i ultuna på tisdagar.. om min hund gillar när det springer förbi en löpare kan ni kanske tänka er hur han blir när han minst 5 springer förbi (åh fort springer dom) 😉 Hel
För övrigt så tror jag det är uppsala löparklubb som brukar springa intervaller här i ultuna på tisdagar.. om min hund gillar när det springer förbi en löpare kan ni kanske tänka er hur han blir när han minst 5 springer förbi (åh fort springer dom) 😉 Hel
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 21:09Men det spelar ju ingen roll Erica. Kan man inte hantera sin hund fullt ut utan hjälp av andra så måste den vara kopplad. Är det dessutom koppeltvång så ska den vara kopplad oavsett.
Men det spelar ju ingen roll Erica. Kan man inte hantera sin hund fullt ut utan hjälp av andra så måste den vara kopplad. Är det dessutom koppeltvång så ska den vara kopplad oavsett.
Quote from ellen olsson on 27 February 2009, 21:14Helt riktigt, Jack. Hur tingsrätten tolkar saken är solklar.
Helt riktigt, Jack. Hur tingsrätten tolkar saken är solklar.
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 21:56"Orienteraren försvinner in i skogen med min hund efter sig. Hunden kommer tillbaka efter ca 10 min."
10 min?! Så en löpare har haft en okänd hund bakom sig in 10 minuter? Det är ju runt 2 km! Inte ens den mest korkade hundägare kan ju kalla det kontroll
"Orienteraren försvinner in i skogen med min hund efter sig. Hunden kommer tillbaka efter ca 10 min."
10 min?! Så en löpare har haft en okänd hund bakom sig in 10 minuter? Det är ju runt 2 km! Inte ens den mest korkade hundägare kan ju kalla det kontroll
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 22:01det jag menade var att om man bortsåg från att ewa inte hade 100% koll på hunden (missförstå mig inte, jag tycker att man ska ha det för att ha hunden lös och definitivt inte ha hunden lös där det kan dyka upp orienterare från ingenstans, oavsett vad lage
det jag menade var att om man bortsåg från att ewa inte hade 100% koll på hunden (missförstå mig inte, jag tycker att man ska ha det för att ha hunden lös och definitivt inte ha hunden lös där det kan dyka upp orienterare från ingenstans, oavsett vad lage
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 22:09Det är alltid hundägarens ansvar oavsett om halsbandet går sönder eller inte.
Menar du att orienteraren ska avbryta sin tävling för att hjälpa till att fånga in en hund som ägaren har otillräcklig kontroll över? Det tycker definitivt inte jag.
Det är alltid hundägarens ansvar oavsett om halsbandet går sönder eller inte.
Menar du att orienteraren ska avbryta sin tävling för att hjälpa till att fånga in en hund som ägaren har otillräcklig kontroll över? Det tycker definitivt inte jag.