Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 12:15Lite tips ang. att ha med sig på löparrundan. Det finns en produkt som dom flesta djurvaruhus har som heter Dogdefence som tårgas fast mot hundar (funkar på människor också).
Vi har införskaffat oss den och funkar kanon. Tyvärr är det så att det är inte
Lite tips ang. att ha med sig på löparrundan. Det finns en produkt som dom flesta djurvaruhus har som heter Dogdefence som tårgas fast mot hundar (funkar på människor också).
Vi har införskaffat oss den och funkar kanon. Tyvärr är det så att det är inte
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 12:29Jag kan klappa vovven på huvudet.
Jag kan klappa vovven på huvudet.
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 13:11Bullen: Visst förekommer det du beskriver, och det tycker jag är sorgligt.
Jag tycker också att det är oacceptabelt att man, som Christer beskriver ovan, kan bli attackerad av hundar utan att ha gjort någonting. Som jag ser det är roten till detta proble
Bullen: Visst förekommer det du beskriver, och det tycker jag är sorgligt.
Jag tycker också att det är oacceptabelt att man, som Christer beskriver ovan, kan bli attackerad av hundar utan att ha gjort någonting. Som jag ser det är roten till detta proble
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 14:27Jag tycker att flera här (i båda lägren) har en tråkig attityd.
Naturligtvis skall hundar som visat sig vara (eller av någon anledning misstänks vara) opålitliga, inte vara lösa. Å andra sidan kan det hända saker som gör att den mest pålitliga hund (ell
Jag tycker att flera här (i båda lägren) har en tråkig attityd.
Naturligtvis skall hundar som visat sig vara (eller av någon anledning misstänks vara) opålitliga, inte vara lösa. Å andra sidan kan det hända saker som gör att den mest pålitliga hund (ell
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 15:10Ava: Jag håller med dig om att även pålitliga hundar kan agera irrationellt. Det är just därför som jag tycker att det är en bra idé med koppel för hundarna.
Däremot tycker jag att din liknelse med bilar i trafiken fallerar. Bilister (och hundägare) har,
Ava: Jag håller med dig om att även pålitliga hundar kan agera irrationellt. Det är just därför som jag tycker att det är en bra idé med koppel för hundarna.
Däremot tycker jag att din liknelse med bilar i trafiken fallerar. Bilister (och hundägare) har,
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 16:20Bra tips Christoffer...jag ska banne mig skaffa Dogdefence....vilken djävla bra grej helt enkelt. Blev förra året attackerad två gånger varav den ena gången så högg vovven efter bakhasorna på mig...och var då oerhört nära döden eller ett fortsatt liv som
Bra tips Christoffer...jag ska banne mig skaffa Dogdefence....vilken djävla bra grej helt enkelt. Blev förra året attackerad två gånger varav den ena gången så högg vovven efter bakhasorna på mig...och var då oerhört nära döden eller ett fortsatt liv som
Quote from Jan Lundquist on 28 February 2009, 16:33Ojoj, här går debatten het.
Som människor och hundägare har vi strikt ansvar. Vi mattar och hussar är skyldiga till allt som våra hundar gör. Om man inte kan kalla in sin hund ska man inte ha den lös.
Men det är icke desto mindre respektlöst att släpp
Ojoj, här går debatten het.
Som människor och hundägare har vi strikt ansvar. Vi mattar och hussar är skyldiga till allt som våra hundar gör. Om man inte kan kalla in sin hund ska man inte ha den lös.
Men det är icke desto mindre respektlöst att släpp
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 16:49Jag håller med dig Stina.! All nattorientering borde omedelbart förbjudas ..! Att överhuvudtaget där inne i stora mörka skogen långt från ära och redbarhet "förvänta sig full uppmärksamhet och service av allmänheten" är väl att ta i lite väl mycke av dess
Jag håller med dig Stina.! All nattorientering borde omedelbart förbjudas ..! Att överhuvudtaget där inne i stora mörka skogen långt från ära och redbarhet "förvänta sig full uppmärksamhet och service av allmänheten" är väl att ta i lite väl mycke av dess
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 17:12Stina: Enligt mig handlar det inte om att ”en flock orienterare ”släpps” ut mitt i natten”, utan orienterare (och hundägare eller andra människor, för den delen) har rätt att kunna röra sig fritt i naturen utan att be om lov, även på natten. Givetvis kan
Stina: Enligt mig handlar det inte om att ”en flock orienterare ”släpps” ut mitt i natten”, utan orienterare (och hundägare eller andra människor, för den delen) har rätt att kunna röra sig fritt i naturen utan att be om lov, även på natten. Givetvis kan
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 17:45Håkan:
Jag har alls inget emot att orienteraren fortsatte. Han bedömde som du säger säkerligen att han skulle förlora minst tid på det sättet och antar att det inte hände något värre än att vovven sprang med en bit. Hade det hänt något allvarligare hade h
Håkan:
Jag har alls inget emot att orienteraren fortsatte. Han bedömde som du säger säkerligen att han skulle förlora minst tid på det sättet och antar att det inte hände något värre än att vovven sprang med en bit. Hade det hänt något allvarligare hade h