Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 18:05Ava: Har du själv arrangerat en orienteringstävling? Jag har aldrig gjort det, men min gissning är att det skulle ta väldigt mycket tid/energi att behöva gå runt och sätta lappar på varje ställe som en orienterare hypotetiskt kan tänkas springa på under t
Ava: Har du själv arrangerat en orienteringstävling? Jag har aldrig gjort det, men min gissning är att det skulle ta väldigt mycket tid/energi att behöva gå runt och sätta lappar på varje ställe som en orienterare hypotetiskt kan tänkas springa på under t
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 18:15Håkan L: Bra skrivet. Gissar att du filat ner tonen några snäpp mot vad du skulle vilja skriva...
Håkan L: Bra skrivet. Gissar att du filat ner tonen några snäpp mot vad du skulle vilja skriva...
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 18:19>Men det är icke desto mindre respektlöst att släppa ut en flock orienterare mitt i
>natten och förvänta sig full uppmärksamhet och service från allmänheten.
>Var har omtanken om människor tagit vägen?Jag tror Stina glömde lägga in en smilie efter det h
>Men det är icke desto mindre respektlöst att släppa ut en flock orienterare mitt i
>natten och förvänta sig full uppmärksamhet och service från allmänheten.
>Var har omtanken om människor tagit vägen?
Jag tror Stina glömde lägga in en smilie efter det h
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 18:20Tack Sven:) Du gissade rätt;)
Tack Sven:) Du gissade rätt;)
Quote from Jan Lundquist on 28 February 2009, 21:47"Visst är det bra att träna inkallning med sin hund, men kan man inte göra det på ett ställe där man inte riskerar omgivningens säkerhet, förslagsvis en hundklubb?"
Hundar är smarta varelser. De vet precis vad som gäller på apellplanen, som planen på bru
"Visst är det bra att träna inkallning med sin hund, men kan man inte göra det på ett ställe där man inte riskerar omgivningens säkerhet, förslagsvis en hundklubb?"
Hundar är smarta varelser. De vet precis vad som gäller på apellplanen, som planen på bru
Quote from ellen olsson on 28 February 2009, 21:50> Visst vore det en schysst gest om nattorienterarna upplyst (!) folk om att det faktiskt pågick en tävling.
Tävlingar och en del andra klubbarrangemang brukar alltid annonseras ut i lokaltidningarna men jag misstänker att det inte är så många hundägare
> Visst vore det en schysst gest om nattorienterarna upplyst (!) folk om att det faktiskt pågick en tävling.
Tävlingar och en del andra klubbarrangemang brukar alltid annonseras ut i lokaltidningarna men jag misstänker att det inte är så många hundägare
Quote from Jan Lundquist on 28 February 2009, 21:55Jag läser lokaltidningen men har aldrig sett att det påats något om någon tävling. Däremot vet jag att orienteringsklubben i min stad orienterar på tisdagar och att de är på alla möjliga olika ställen. En sån dag kanske jag inte skulle reagera på samma sä
Jag läser lokaltidningen men har aldrig sett att det påats något om någon tävling. Däremot vet jag att orienteringsklubben i min stad orienterar på tisdagar och att de är på alla möjliga olika ställen. En sån dag kanske jag inte skulle reagera på samma sä
Quote from ellen olsson on 28 February 2009, 22:04Det brukar alltid finnas en klubbspalt någonstans bland sportsidorna. De klubbar jag är med i annonserar alltid ut sina arrangemang.
Det brukar alltid finnas en klubbspalt någonstans bland sportsidorna. De klubbar jag är med i annonserar alltid ut sina arrangemang.
Quote from Magnus Gelang on 28 February 2009, 22:10På tal om att informera om att tävlingar pågår så bor jag där det några gånger har varit tävlingar av olika slag. När det varit cykeltävlingar på vår väg (Hjälmaren runt avslutades med några varv kring där jag bor för ett antal år sedan) fick vi ju såklar
På tal om att informera om att tävlingar pågår så bor jag där det några gånger har varit tävlingar av olika slag. När det varit cykeltävlingar på vår väg (Hjälmaren runt avslutades med några varv kring där jag bor för ett antal år sedan) fick vi ju såklar
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 22:56I Ursvik/Sundbyberg brukar hundklubben helt sonika STÄNGA AV Xtremespåret (allmän plats!!) på ett ställe några gånger om året för att idka nån sorts dressyrträning.
För det första har ingen kunnat presentera något tillstånd till att stänga av allmän pla
I Ursvik/Sundbyberg brukar hundklubben helt sonika STÄNGA AV Xtremespåret (allmän plats!!) på ett ställe några gånger om året för att idka nån sorts dressyrträning.
För det första har ingen kunnat presentera något tillstånd till att stänga av allmän pla