Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Håkan: Jag tycker inte att det är helt orimligt att man på något sätt informerar om att det pågår en tävling, faktiskt inte. Menar inte att det precis skall sitta en lapp på varje träd inom området men kanske en annons i ortstidningen, lapp på stora tillf

Stina: Jag är ledsen att behöva säga det, men det du beskriver om hundar som är lydiga på hundklubben men inte annars, är faktiskt ett problem som får lösas av respektive hundägare. Det är inte rimligt att tro att allmänheten ska vara tolerant mot att bli

Håkan: Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag inte på något ställe försvarat slarviga hundägare, snarare tvärtom. GIVETVIS skall man ha koll på sin hund, annars skall man inte ha hund, vare sig lös eller kopplad!

Ava: Det är möjligt att du inte på något ställe försvarar slarviga hundägare. I mitt senaste inlägg kan jag ärligt talat inte heller se någon del av min text där jag explicit anklagar dig för att ha försvarat slarviga hundägare.

"Stina: Jag är ledsen att behöva säga det, men det du beskriver om hundar som är lydiga på hundklubben men inte annars, är faktiskt ett problem som får lösas av respektive hundägare. Det är inte rimligt att tro att allmänheten ska vara tolerant mot att bl

Stina: Kan du förklara exakt vad du menar med att nattorienterarna ska skylla sig själva?

Mitt svar kommer lite sent jack twist (har jobbat) och debatten går het här. Självklart försvarar jag inte evas beteende och lydnad över hennes hund. Har du en hund som inte lyssnar ska den inte vara lös! Det är så enkelt. Men det jag eftersökte var lite

Erica: Jag hävdar att både exemplet med Eva och exemplet du tog upp där ”nåt går fel”, dvs. att kopplet går sönder/hunden sliter sig, principiellt är samma situation. Jag tror knappast att Eva heller ville att hennes hund skulle springa och jaga orientera

Självklart är det hundägaren som har ansvaret, oavsett, likaväl som det är föräldrar som har ansvaret att deras barn inte ska springa fram till min hund utan att fråga först. Att låta hundägaren lära sig en läxa utan att ha gjort något fel (inte evasituat

Jag håller med om att Eva var ansvarslös, på samma sätt som att man är ansvarslös om man, som i ditt exempel, låter hunden slita sig loss. Det är ju också ansvarslöst. Hundägaren har också gjort fel om kopplet går av eller om hunden sliter sig loss, även