Quote from ellen olsson on 1 March 2009, 13:16Jodå, lagen är glasklar och tingsrätten dömer strikt efter den.
Jodå, lagen är glasklar och tingsrätten dömer strikt efter den.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 13:21Tack för klargörande Fredrik, jag blev lite osäker 🙂
Tack för klargörande Fredrik, jag blev lite osäker 🙂
Quote from Magnus Gelang on 1 March 2009, 13:46Avendesora skrev:
"Förra året rapporterades ca 50 fall till polisen om hund som skadat människa. 3/4 av dessa hade hunden skadat sin egen ägare."Vem har anmält i de 3/4-dels fall som hunden skadar sin egen ägare? Vem blir polisanmäld? Ringer man som hun
Avendesora skrev:
"Förra året rapporterades ca 50 fall till polisen om hund som skadat människa. 3/4 av dessa hade hunden skadat sin egen ägare."
Vem har anmält i de 3/4-dels fall som hunden skadar sin egen ägare? Vem blir polisanmäld? Ringer man som hun
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 13:47Man kan ju alltid börja ta konsultarvode för att stanna "30 sekunder" för att hjälpa en inkompetent hundägare att få koll på sin hund. 800:- per påbörjad timme är väl en taxa som är gångbar just nu för konsulter har jag hört. Och måste jag avbryta en tävl
Man kan ju alltid börja ta konsultarvode för att stanna "30 sekunder" för att hjälpa en inkompetent hundägare att få koll på sin hund. 800:- per påbörjad timme är väl en taxa som är gångbar just nu för konsulter har jag hört. Och måste jag avbryta en tävl
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 14:58Jag uttryckte mej fel: Siffrorna jag uppgav är de siffror som läkare och polis sammanställt, och som jag fått genom brukshundklubben. Anmält var ett dumt ordval.
Jag tycker att diskussionen närmar sig obehaglig då många är låsta i sin åsikt, och saken ba
Jag uttryckte mej fel: Siffrorna jag uppgav är de siffror som läkare och polis sammanställt, och som jag fått genom brukshundklubben. Anmält var ett dumt ordval.
Jag tycker att diskussionen närmar sig obehaglig då många är låsta i sin åsikt, och saken ba
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 15:22Avendesora: Jag håller inte med dig om att det finns ”mycket okunskap på bägge sidorna”, och jag tycker att det finns respekt i diskussionen.
Jag tror att det kanske vore bra med djurkunskap, även om det är mycket annat som ska in på schemat i skolan. K
Avendesora: Jag håller inte med dig om att det finns ”mycket okunskap på bägge sidorna”, och jag tycker att det finns respekt i diskussionen.
Jag tror att det kanske vore bra med djurkunskap, även om det är mycket annat som ska in på schemat i skolan. K
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 15:26Samma argument upprepas hela tiden. Ingen verkar läsa tidigare inlägg, så det har blivit en evig upprepning... (t-)
Samma argument upprepas hela tiden. Ingen verkar läsa tidigare inlägg, så det har blivit en evig upprepning... (t-)
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 15:27Skolan?
Skolan har redan tillräckligt med problem med att lära ungarna läsa, skriva och räkna.
Resten fallar på föräldrarna att lära ut.
Skolan?
Skolan har redan tillräckligt med problem med att lära ungarna läsa, skriva och räkna.
Resten fallar på föräldrarna att lära ut.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 15:57Det är ju bristen på hänsyn som gör att folk blir arga på dessa hundägare. Observera att jag skriver dessa och inte alla.
Det är ju bristen på hänsyn som gör att folk blir arga på dessa hundägare. Observera att jag skriver dessa och inte alla.
Quote from Magnus Gelang on 1 March 2009, 16:08Avendesora: Ok då är jag med på hur du menar,,,,,,ja det lät lite komiskt om man hade polisanmält sig själv 😀
Avendesora: Ok då är jag med på hur du menar,,,,,,ja det lät lite komiskt om man hade polisanmält sig själv 😀