Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Jag börjar tycka denna diskussion blir obehaglig då jag anser att det i grund och botten handlar om respekt och hänsyn.

För mej är det en självklarhet att respektera de människor som valt att inte ha hund. Jag hoppas också att det finns samma respekt för

Det finns inga hundar som är allergisäkra.

Det är inte håret/pälsen som ar allergent, det är "mjället".

Avendesora: Vad menar du är obehabligt i denna diskussion? Jag tycker snarare att det är trevligt och givande att diskutera och få ta del av andras synpunkter.

Du kan sannolikt mycket mer om hundar än jag, och du skriver att ”det är omöjligt att vara 100

Jag diskuterade aldrig om man begick ett lagbrott eller ej, även om jag tycker att man ska hålla sig inom lagen. Jag ville mera att man skulle vara lite snälla mot sina medmänniskor. Att ibland kan fel uppstå som man tyvärr inte kan rå över (även om ansva

eller varför inte dra det ett steg längre: det är väldigt många som inte borde skaffat hund! Beroende på boendesituation, och eller möjlighet att ta hand om hunden.

christer, det håller jag definitivt med om! 🙂

Absolut Christer... 9 av 10 ggr beror det på ägaren hur hunden uppför sig.

Erica: Jag formulerade mig fel, för det är inte alltid olagligt att ha hunden lös, men det jag menade var att det alltid är olagligt i Sverige att inte ha hunden under uppsyn.

Jag citerar från lagen om tillsyn över hundar och katter: ”Skada som orsakas

"Jag börjar tycka denna diskussion blir obehaglig då jag anser att det i grund och botten handlar om respekt och hänsyn.

För mej är det en självklarhet att respektera de människor som valt att inte ha hund. Jag hoppas också att det finns samma respekt fö

Appappapp, dödshjälp är inte tillåtet i svensk lagstiftning.