Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:52Jag är ledsen om någon tycker att diskussion börjar bli obehaglig. Ni som tycker den är tråkig/tröttande behöver faktiskt inte läsa den.
Man kan hoppas att alla funbeatare som läser detta kanske..
håller sina hundar kopplade om de inte har superlydnad
Jag är ledsen om någon tycker att diskussion börjar bli obehaglig. Ni som tycker den är tråkig/tröttande behöver faktiskt inte läsa den.
Man kan hoppas att alla funbeatare som läser detta kanske..
håller sina hundar kopplade om de inte har superlydnad
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 18:21Jag tycker också att diskussionen haft en okej nivå utan personangrepp (med enstaka undantag).
Givetvis har föräldrar ett ansvar för sitt barn, men om ett barn går fram till en hund och blir bitet så kan jag svårligen föreställa mig att föräldrarna till
Jag tycker också att diskussionen haft en okej nivå utan personangrepp (med enstaka undantag).
Givetvis har föräldrar ett ansvar för sitt barn, men om ett barn går fram till en hund och blir bitet så kan jag svårligen föreställa mig att föräldrarna till
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 18:59Anser också att diskussionen håller sig på rimlig nivå, även om ståndpunkterna känns lite låsta. Vet inte vad jag kan tillägga nu, känns som alla argument har kommit fram. Så ger mig helt sonika på min subjektiva sammanfattning.
- Djurägare skall ha koll
Anser också att diskussionen håller sig på rimlig nivå, även om ståndpunkterna känns lite låsta. Vet inte vad jag kan tillägga nu, känns som alla argument har kommit fram. Så ger mig helt sonika på min subjektiva sammanfattning.
- Djurägare skall ha koll
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 18:59Och så vad jag tycker också:
Jag vet vad jag själv anser i sista punkten, oavsett om det är i huvudsak klantighet eller i huvudsak otur som är orsaken till problemet. Men det beror inte på huruvida det handlar om hundar eller något annat. Det handlar om
Och så vad jag tycker också:
Jag vet vad jag själv anser i sista punkten, oavsett om det är i huvudsak klantighet eller i huvudsak otur som är orsaken till problemet. Men det beror inte på huruvida det handlar om hundar eller något annat. Det handlar om
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 19:23Jag var precis ute på promenad med mina hundar, som en del av tiden var lösa. Jag har lagt in ett blogginlägg om hur jag tänkte när jag var ute om ngn är intresserad att läsa eller kommentera.
Jag var precis ute på promenad med mina hundar, som en del av tiden var lösa. Jag har lagt in ett blogginlägg om hur jag tänkte när jag var ute om ngn är intresserad att läsa eller kommentera.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 19:45Ang: "Annars är vi rörande överens ang "the topic" hundar åh koppel, hundar ska vara kopplade om du inte har 110 % lydnad på den."
Hundar ska ALLTID vara kopplade där koppeltvång råder. Och hundägaren är skyldig att veta var koppeltvång råder.
Ang: "Annars är vi rörande överens ang "the topic" hundar åh koppel, hundar ska vara kopplade om du inte har 110 % lydnad på den."
Hundar ska ALLTID vara kopplade där koppeltvång råder. Och hundägaren är skyldig att veta var koppeltvång råder.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 20:01Men Eva då....! Du som gillar att träna å kuta å så skulle väl ha skubbat efter å ikapp orienteringssnubben å jycken i ett huj....snacka om finfin träning.hängt på honom till nästa kontroll..minst..Att stå å testa återkallning ger ju nada,noll,zero kondis
Men Eva då....! Du som gillar att träna å kuta å så skulle väl ha skubbat efter å ikapp orienteringssnubben å jycken i ett huj....snacka om finfin träning.hängt på honom till nästa kontroll..minst..Att stå å testa återkallning ger ju nada,noll,zero kondis
Quote from Lars Ekegård on 1 March 2009, 22:17För min egen del så litar jag mer på hundar än människor.
Förbjud lösa människor, jordnötter, bilar och getingar, det är vad statistiken säger.
Problemet är människa inte hunden.
För min egen del så litar jag mer på hundar än människor.
Förbjud lösa människor, jordnötter, bilar och getingar, det är vad statistiken säger.
Problemet är människa inte hunden.
Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 22:21Magnus: Hur förbjuder man lösa människor?
Magnus: Hur förbjuder man lösa människor?
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 18:49Det som gör den här diskussionen intressant är ju hur mycket uppdämd irritation, och i vissa fall rädsla, som många löpare bär gentemot hundar/hundägare.
Ärligt talat tror jag att hundägare får acceptera att löpare inte alltid är jätteförtjusta i hundar
Det som gör den här diskussionen intressant är ju hur mycket uppdämd irritation, och i vissa fall rädsla, som många löpare bär gentemot hundar/hundägare.
Ärligt talat tror jag att hundägare får acceptera att löpare inte alltid är jätteförtjusta i hundar