Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 12:56Mina värden (910) på de fyra senaste av förbundet kontrollmätta loppen
5000 m på bana (Folkungavallen): 5060 m +1,2%
Göteborgsvarvet: 21250 m +0,7 %
Kanalloppet (10000m): 10000m +-0%
Blodomloppet (10000m) i Linköping: 9990 m : -0,1%På 5000 blev det må
Mina värden (910) på de fyra senaste av förbundet kontrollmätta loppen
5000 m på bana (Folkungavallen): 5060 m +1,2%
Göteborgsvarvet: 21250 m +0,7 %
Kanalloppet (10000m): 10000m +-0%
Blodomloppet (10000m) i Linköping: 9990 m : -0,1%
På 5000 blev det må
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 17:02Vad är ett mellantidsarmband för nåt??
Vad är ett mellantidsarmband för nåt??
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 17:06En pappersremsa med förkalkylerade passertider givet en visd snittfart. Bäres lämpligen runt armen där man lätt kan se tiderna.
En pappersremsa med förkalkylerade passertider givet en visd snittfart. Bäres lämpligen runt armen där man lätt kan se tiderna.
Quote from Christer Berg on 6 June 2013, 17:09Ett hjälpmedel om du vill nå en viss tid för loppet. Kilometertiderna ackumuleras för att du enkelt ska kunna se om du passerar ett km märke samstämmigt enligt armbandet eller om du ligger före eller efter.
http://www.marathon.se/Mellantidsarmband
Ett hjälpmedel om du vill nå en viss tid för loppet. Kilometertiderna ackumuleras för att du enkelt ska kunna se om du passerar ett km märke samstämmigt enligt armbandet eller om du ligger före eller efter.
http://www.marathon.se/Mellantidsarmband
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 17:14Fiffigt! Tack Magnus och Christian.
Fiffigt! Tack Magnus och Christian.
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 17:29Håller med att om man inte har GPS och man inte har tränat upp en bra fartkänsla så är mellantidsarmband ett bra alternativ.
Men det förutsätter att kilometerskyltarna sitter rätt. Vilket de bevisligen inte alltid gör.
Håller med att om man inte har GPS och man inte har tränat upp en bra fartkänsla så är mellantidsarmband ett bra alternativ.
Men det förutsätter att kilometerskyltarna sitter rätt. Vilket de bevisligen inte alltid gör.
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 17:43Om man springer en kontrollmätt bana så vet man ju att den ej är exakt riktigt mätt. Nära rätt oftast, men ej helt rätt.
Så att kolla hur exakt ens egen GPS är går ju då ej att göra på inte ens ett kontrollmätt lopp.Nu är nog de allra flesta nöjda med
Om man springer en kontrollmätt bana så vet man ju att den ej är exakt riktigt mätt. Nära rätt oftast, men ej helt rätt.
Så att kolla hur exakt ens egen GPS är går ju då ej att göra på inte ens ett kontrollmätt lopp.
Nu är nog de allra flesta nöjda med
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 22:33Jo, en kontrollmätt bana är så rätt som den kan bli. Har du inte förstått det efter hela den här tråden?
Jo, en kontrollmätt bana är så rätt som den kan bli. Har du inte förstått det efter hela den här tråden?
Quote from Funbeat user on 6 June 2013, 22:39Fast det håller ju inte K-G med om, han talar ju tex om optisk mätning ovan.
Fast det håller ju inte K-G med om, han talar ju tex om optisk mätning ovan.
Quote from Funbeat user on 7 June 2013, 01:59Jag är mer inne på Mackans trötthetslinje. Målet är att få ut maximalt av sin ork och disponera sina krafter så bra som möjligt. Jag glömde min GPS i lördags, men det spelade ingen roll. Jag hade inte orkat springa fortare med en GPS-klocka på armen. Det
Jag är mer inne på Mackans trötthetslinje. Målet är att få ut maximalt av sin ork och disponera sina krafter så bra som möjligt. Jag glömde min GPS i lördags, men det spelade ingen roll. Jag hade inte orkat springa fortare med en GPS-klocka på armen. Det