Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur exakt är en GPS?
You need to log in to create posts and topics.

Mina värden (910) på de fyra senaste av förbundet kontrollmätta loppen

5000 m på bana (Folkungavallen): 5060 m +1,2%
Göteborgsvarvet: 21250 m +0,7 %
Kanalloppet (10000m): 10000m +-0%
Blodomloppet (10000m) i Linköping: 9990 m : -0,1%

På 5000 blev det må

Vad är ett mellantidsarmband för nåt??

En pappersremsa med förkalkylerade passertider givet en visd snittfart. Bäres lämpligen runt armen där man lätt kan se tiderna.

Ett hjälpmedel om du vill nå en viss tid för loppet. Kilometertiderna ackumuleras för att du enkelt ska kunna se om du passerar ett km märke samstämmigt enligt armbandet eller om du ligger före eller efter.
http://www.marathon.se/Mellantidsarmband

Fiffigt! Tack Magnus och Christian.

Håller med att om man inte har GPS och man inte har tränat upp en bra fartkänsla så är mellantidsarmband ett bra alternativ.

Men det förutsätter att kilometerskyltarna sitter rätt. Vilket de bevisligen inte alltid gör.

Om man springer en kontrollmätt bana så vet man ju att den ej är exakt riktigt mätt. Nära rätt oftast, men ej helt rätt.
Så att kolla hur exakt ens egen GPS är går ju då ej att göra på inte ens ett kontrollmätt lopp.

Nu är nog de allra flesta nöjda med

Jo, en kontrollmätt bana är så rätt som den kan bli. Har du inte förstått det efter hela den här tråden?

Fast det håller ju inte K-G med om, han talar ju tex om optisk mätning ovan.

Jag är mer inne på Mackans trötthetslinje. Målet är att få ut maximalt av sin ork och disponera sina krafter så bra som möjligt. Jag glömde min GPS i lördags, men det spelade ingen roll. Jag hade inte orkat springa fortare med en GPS-klocka på armen. Det